pełne uzasadnienie do projektu
Celem nowelizacji jest zwiększenie maksymalnej liczby punktów ECTS,
jaka może być uzyskana w ramach kształcenia z wykorzystaniem
metod i technik kształcenia na odległość na studiach o profilu ogólnoakademickim z 50% do 75%.
Co ważne, godziny za zajęcia przeprowadzone „zdalnie” będą wliczane do liczby godzin w bezpośrednim kontakcie, pod warunkiem zachowania synchroniczności, czyli prowadzenia zajęć w czasie rzeczywistym, np. wideowykłady, wideokonferencje, wideoczaty – u nas to głównie spotkania za pośrednictwem narzędzia MS Teams.
W uzasadnieniu czytamy, że metody asynchroniczne, to m.in. platforma zdalnego nauczania, wykłady audio zamieszczane w sieci, konsultacje prowadzone za pomocą komunikatorów internetowych, transfer i wymiana wiedzy, publikacje na blogach edukacyjnych, czy w serwisach społecznościowych – artykuły, zbiory linków, dyskusje.