{"id":6821,"date":"2025-10-15T15:42:58","date_gmt":"2025-10-15T13:42:58","guid":{"rendered":"https:\/\/ksztalcenie.uksw.edu.pl\/?page_id=6821"},"modified":"2025-11-12T11:25:32","modified_gmt":"2025-11-12T10:25:32","slug":"tydzien-jakosci-2025","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/ksztalcenie.uksw.edu.pl\/jakosc-ksztalcenia\/tydzien-jakosci\/tydzien-jakosci-2025\/","title":{"rendered":"Tydzie\u0144 jako\u015bci 2025"},"content":{"rendered":"\n
\"\"<\/figure>\n\n\n\n
<\/div>\n\n\n\n
\n
podsumowanie wydarzenia<\/a><\/div>\n<\/div>\n\n\n\n

20-24 pa\u017adziernika 2025 r.<\/strong><\/h2>\n\n\n\r\n
\r\n\r\n
\"\" Poniedzia\u0142ek 20.10.2025 r.:<\/div>\r\n
\r\n
\r\n\r\n \r\n <\/div>\r\n<\/div>\r\n\r\n<\/div>\n\n\n

Uroczyste rozpocz\u0119cie Tygodnia Jako\u015bci Kszta\u0142cenia
przez Jego Magnificencj\u0119 ks. prof. dr hab. Ryszarda Czekalskiego oraz Prorektor ds. studenckich i kszta\u0142cenia dr hab. prof. ucz. Ann\u0119 Fidelus<\/strong><\/h3>\n\n\n\n
\n\n\n\n

Szkolenia stacjonarne<\/span>: 10:00 \u2013 15:45 (bud. 23, sala 201)<\/h3>\n\n\n\n

Szkolenia online<\/span>: 16:15-18:30 (MsTeams \u2013 kod: zh4407s)<\/h3>\n\n\n\n
\n\n\n\n

10:00 \u2013 12:00<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Seminarium dyskusyjne \u2014 AI w nauce i dydaktyce: szansa czy zagro\u017cenie?<\/em><\/strong><\/h4>\n\n\n\n

\u2013 prof. ucz. dr hab. Anna Fidelus, prof. ucz. dr hab. Maciej Ba\u0142a, dr Piotr \u0141uczuk, Wiktoria Zwoli\u0144ska,<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Seminarium otwieraj\u0105ce po\u015bwi\u0119cone roli AI w nauce i dydaktyce, jej granicom etycznym oraz wyzwaniom regulacyjnym. W rozmowie wezm\u0105 udzia\u0142 przedstawiciele r\u00f3\u017cnych dyscyplin (etyka, pedagogika, informatyka, psychologia, medioznawstwo) oraz Samorz\u0105d Student\u00f3w, poruszaj\u0105c m.in. kwestie odpowiedzialno\u015bci tw\u00f3rc\u00f3w i u\u017cytkownik\u00f3w, bezpiecze\u0144stwa danych, wp\u0142ywu AI na relacje akademickie i dezinformacj\u0119<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

12:15 \u2013 13:15<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Socjologia wychowania i inne koncepcje dydaktyczne a wsp\u00f3\u0142czesne podej\u015bcie do studenta \u2013 jak budowa\u0107 skuteczny kontakt akademicki<\/em>?<\/strong><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 dr Marcin Choczy\u0144ski<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Warsztat o tym, jak wiedza z metodyki dydaktycznej mo\u017ce poprawi\u0107 relacje nauczyciel\u2013student.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

13:30 \u2013 14:30<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Styl, retoryka i si\u0142a s\u0142owa: jak m\u00f3wi\u0107 i pisa\u0107, by by\u0107 s\u0142uchanym i czytanym?<\/strong><\/em><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 prof. dr hab. Krzysztof Koehler<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Warsztaty skierowane s\u0105 do wszystkich, kt\u00f3rzy chc\u0105 \u015bwiadomie i skutecznie pos\u0142ugiwa\u0107 si\u0119 j\u0119zykiem w przestrzeni publicznej, edukacyjnej i medialnej. W czasie prelekcji zostan\u0105 poruszone kwestie dotycz\u0105ce wyg\u0142aszania wypowiedzi ustnych i pisemnych w formie akademickiej, doskonalenia kultury j\u0119zyka w wyst\u0105pieniach ustnych i tekstach pisanych, \u0107wiczenia \u015bwiadomego u\u017cycia \u015brodk\u00f3w j\u0119zykowych dla cel\u00f3w informacyjnych, perswazyjnych i artystycznych. Pojawi\u0105 si\u0119 tematy takie jak: s\u0142owo m\u00f3wione vs. s\u0142owo pisane. Jak m\u00f3wi\u0107, by brzmie\u0107 naturalnie, ale precyzyjnie? Figury retoryczne i ich zastosowanie. Kultura j\u0119zyka a wiarygodno\u015b\u0107 wypowiedzi \u2013 j\u0119zyk jako wizyt\u00f3wka intelektu i kompetencji. Czego unika\u0107? Jak m\u00f3wi\u0107, by nas s\u0142uchano? Konieczno\u015b\u0107 pracy nad stylem w\u0142asnych wypowiedzi.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

14:45 \u2013 15:45<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Misje i Uniwersytet. Czy da si\u0119 to po\u0142\u0105czy\u0107? Czego nie nauczysz si\u0119 z podr\u0119cznika.<\/strong><\/em><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 ks. prof. dr hab. Jaros\u0142aw R\u00f3\u017ca\u0144ski<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Misje to nie tylko odleg\u0142e kontynenty i egotyczne klimaty, ale te\u017c intensywna szko\u0142a \u017cycia. Na wyk\u0142adzie zostan\u0105 poruszone takie zagadnienia jak: czego uczysz si\u0119, kiedy mieszkasz w afryka\u0144skiej wiosce. Jak dogada\u0107 si\u0119 z kim\u015b, kto nie zna Twojego j\u0119zyka. Jak wygl\u0105da praca w mi\u0119dzykulturowym \u015bwiecie i jak te do\u015bwiadczenia przek\u0142adaj\u0105 si\u0119 na lepsze uczenie si\u0119, komunikacj\u0119 i relacje na uczelni. Jak radzi\u0107 sobie w \u015bwiecie, w kt\u00f3rym wszystko jest inne. Dlaczego warto rozwija\u0107 kompetencje mi\u0119dzykulturowe, nawet je\u015bli nie planujesz wyjazdu. Jak odnale\u017a\u0107 si\u0119 w \u015bwiecie, gdzie nasze zasady nie dzia\u0142aj\u0105. Us\u0142yszysz historie z \u017cycia misjonarza czy informacje o zaskakuj\u0105cych afryka\u0144skich j\u0119zykach i innych sposobach my\u015blenia, innym podej\u015bciu do j\u0119zyka przez pryzmat misji i spotka\u0144 z ludami, kt\u00f3rzy my\u015bl\u0105 zupe\u0142nie inaczej ni\u017c Europejczycy. Poruszone zostanie zagadnienie udzia\u0142u misji chrze\u015bcija\u0144skich w tworzeniu wsp\u00f3\u0142czesnego szkolnictwa afryka\u0144skiego \u2013 po uniwersytety w\u0142\u0105cznie. Dowiesz si\u0119 jak budowa\u0107 porozumienie mimo r\u00f3\u017cnic w komunikacji.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

16:15 \u2013 17:15 (online)<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Finansowanie bada\u0144 naukowych w ramach dzia\u0142a\u0144 Biura Bada\u0144 Naukowych i Ewaluacji \u2013 porady praktyczne<\/strong><\/em><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 Jaros\u0142aw Rokita<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Podczas wyst\u0105pienia zostan\u0105 om\u00f3wione \u017ar\u00f3d\u0142a finansowania projekt\u00f3w badawczych: zasady aplikowania o \u015brodki na badania finansowane ze \u015brodk\u00f3w uczelni jak i \u017ar\u00f3de\u0142 zewn\u0119trznych, zasady i tryb naboru wniosk\u00f3w wewn\u0119trznych oraz zasady aplikowania o finansowanie zewn\u0119trzne. Us\u0142yszymy tak\u017ce o wymaganiach jakie s\u0105 potrzebne w zakresie obs\u0142ugi projekt\u00f3w badawczych, organizacji wyjazd\u00f3w s\u0142u\u017cbowych i zamawiania us\u0142ug i zakup materia\u0142\u00f3w oraz aparatury.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

17:30 \u2013 18:30 (online)<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Techniki krytyki retorycznej w pracy akademickiej<\/strong><\/em><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 prof. ucz. dr hab. Dorota Muszytowska<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Chcesz by\u0107 skuteczny w dowodzeniu i przekonywaniu? Rozpoznaj najpierw w\u0142a\u015bciwie stan sprawy! Czyli jak w pracy akademickiej wykorzysta\u0107 teori\u0119 Hermogenesa do krytyki i argumentacji?<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\r\n
\r\n\r\n
\"\" Wtorek 21.10.2025 r.:<\/div>\r\n
\r\n
\r\n\r\n \r\n <\/div>\r\n<\/div>\r\n\r\n<\/div>\n\n\n
9:00 \u2013 16:00<\/strong> (bud. 21, sala 312c)<\/strong> – Szkolenia doskonal\u0105ce umiej\u0119tno\u015bci dydaktyczne dla nowo zatrudnionych nauczycieli akademickich<\/strong> – wydarzenie towarzysz\u0105ce<\/h5>\n\n\n\n
Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Szkolenie dla nowozatrudnionych nauczycieli akademickich.
Celem szkolenia jest praktyczne przygotowanie do prowadzenia zaj\u0119\u0107, komunikacji ze studentami, bezpiecznego i etycznego wykorzystania technologii oraz planowania rozwoju naukowego.<\/p>\n\n\n\n

Harmonogram:<\/strong><\/p>\n\n\n\n

9:00 \u2014 <\/strong>Rozpocz\u0119cie spotkania przez prof. ucz. dr hab. Ann\u0119 Fidelus Prorektor ds. studenckich i kszta\u0142cenia<\/p>\n\n\n\n

9:30\u201311:15 \u2014 Warsztat dydaktyczny<\/strong>
Prowadz\u0105ca: dr Beata Lewi\u0144ska<\/em> – Nowoczesne metody nauczania, aktywizacja student\u00f3w, konstruowanie sylabus\u00f3w, organizacja pracy dydaktycznej.<\/p>\n\n\n\n

11:30\u201313:30 \u2014 Komunikacja ze studentami<\/strong>
Prowadz\u0105ca: mgr Justyna Jastrz\u0119bska<\/em> – Budowanie relacji, konstruktywna informacja zwrotna, praca ze zr\u00f3\u017cnicowanymi potrzebami edukacyjnymi.<\/p>\n\n\n\n

13:45\u201314:45 \u2014 Cyberbezpiecze\u0144stwo i AI w dydaktyce<\/strong>
Prowadz\u0105cy: mgr Bogus\u0142aw Gozdecki<\/em> – Bezpiecze\u0144stwo cyfrowe, etyczne i praktyczne wykorzystanie AI, rozpoznawanie prac tworzonych z pomoc\u0105 narz\u0119dzi SI.<\/p>\n\n\n\n

15:00\u201316:00 \u2014 Rozw\u00f3j kariery naukowej i granty<\/strong>
Prowadz\u0105cy: mgr Jaros\u0142aw Rokita<\/em> – Planowanie \u015bcie\u017cki naukowej, oferta grantowa, mo\u017cliwo\u015bci rozwoju pracownik\u00f3w UKSW.<\/p>\n\n\n\n


\n<\/details>\n\n\n\n
\n\n\n\n
8:00 \u2013 9:00 (hala sportowa)<\/strong> – Salsa dla pocz\u0105tkuj\u0105cych<\/strong><\/em> \u2014 dr Barbara G\u0142asek – wydarzenie towarzysz\u0105ce<\/h5>\n\n\n\n
Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Zapraszamy na energiczne zaj\u0119cia taneczne dla wszystkich, kt\u00f3rzy chc\u0105 spr\u00f3bowa\u0107 swoich si\u0142 w salsie! Nie s\u0105 potrzebne wcze\u015bniejsze do\u015bwiadczenia \u2013 wystarczy dobry humor i ch\u0119\u0107 do ruchu. Doskona\u0142a okazja, by aktywnie sp\u0119dzi\u0107 czas i poczu\u0107 rytm latynoskiej muzyki. Prosimy o zabranie stroju i obuwia sportowego<\/strong>.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

Szkolenia stacjonarne<\/span>: 10:00 \u2013 16:00 (bud. 23, sala 201)<\/h3>\n\n\n\n

Szkolenia online<\/span>: 16:15-18:30 (MsTeams \u2013 kod: zh4407s)<\/h3>\n\n\n\n
\n\n\n\n

10:00 \u2013 11:00<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Czy Wydzia\u0142 mo\u017ce by\u0107 mark\u0105?<\/em><\/strong><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 \u0141ukasz Witkiewicz<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Czy Uniwersytet mo\u017cna traktowa\u0107 jak mark\u0119 \u2014 podobnie jak samoch\u00f3d czy proszek do prania? A mo\u017ce wydzia\u0142y i kierunki studi\u00f3w da si\u0119 promowa\u0107 tak, jak wakacyjne destynacje? Kilka s\u0142\u00f3w o komunikacji marketingowej kategorii nieoczywistych \u2013 jak reklama mo\u017ce dzia\u0142a\u0107 w \u015bwiecie, kt\u00f3ry na pierwszy rzut oka wydaje si\u0119 nie na sprzeda\u017c?<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

11:15 \u2013 12:15<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Jak prawid\u0142owo wype\u0142nia\u0107 sylabus?<\/em><\/strong><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 Ma\u0142gorzata Chaj\u0119cka<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Przynie\u015b sw\u00f3j sylabus, a dowiesz si\u0119 jak go poprawi\u0107.Na warsztacie otrzymasz odpowiedzi na pytania: Kt\u00f3re pola mam wype\u0142ni\u0107? Co to s\u0105 efekty uczenia si\u0119? Czym jest nak\u0142ad pracy studenta? Jakie metody weryfikacji dobra\u0107? (Osoby zainteresowane warsztatem proszone s\u0105 o wybranie jednego swojego przedmiotu, przygotowanie kr\u00f3tkiego opisu: czego studenci b\u0119d\u0105 si\u0119 uczy\u0107, w jaki spos\u00f3b b\u0119dzie on realizowany oraz jakie efekty kierunkowe zosta\u0142y mu przypisane w programie studi\u00f3w)<\/em>.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

12:30 \u2013 13:30<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Jak tworzy\u0107 narz\u0119dzia do oceny wiedzy student\u00f3w?<\/strong><\/em><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 dr Marek Robak <\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Podczas wyst\u0105pienia dowiemy si\u0119 jak projektowa\u0107 skuteczne testy edukacyjne. Poruszony zostanie temat multimedi\u00f3w edukacyjnych wielokrotnego u\u017cytku, rozw\u00f3j cyfrowych zasob\u00f3w edukacyjnych. B\u0119dzie mowa o nowoczesnych technologiach w edukacji, integracji multimedi\u00f3w i ich testowanie w procesie nauczania.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

13:45 \u2013 14:45<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Twoje dzie\u0142o \u2013 Twoje prawo! Jak zabezpieczy\u0107 w\u0142asno\u015b\u0107 intelektualn\u0105 i jak chroni\u0107 swoj\u0105 tw\u00f3rczo\u015b\u0107?<\/strong><\/em><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 dr hab. Micha\u0142 Poniatowski<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Tworzysz, publikujesz, nagrywasz, rysujesz, piszesz, dzia\u0142asz na InstaStory lub YouTube, prowadzisz bloga? W przyst\u0119pny i praktyczny spos\u00f3b dowiesz si\u0119 czym w\u0142a\u015bciwie s\u0105 prawa autorskie i co Ci si\u0119 nale\u017cy jako tw\u00f3rcy. Twoje dzie\u0142o ma warto\u015b\u0107. Jak zabezpieczy\u0107 swoj\u0105 prac\u0119 w Internecie i poza nim. Kiedy Twoja tw\u00f3rczo\u015b\u0107 jest chroniona \u201ez automatu\u201d, a kiedy trzeba j\u0105 zg\u0142osi\u0107 lub oznaczy\u0107. Co robi\u0107, gdy kto\u015b bezprawnie wykorzysta Tw\u00f3j tekst, film, grafik\u0119 czy zdj\u0119cie. Jak legalnie korzysta\u0107 z cudzej tw\u00f3rczo\u015bci. Przyk\u0142ady z \u017cycia i Internetu, wiedza, kt\u00f3ra przyda si\u0119 ka\u017cdemu, kto tworzy.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

15:00 \u2013 16:00<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Mapowanie relacji: od neurobiologii m\u00f3zgu do praktyki sieci spo\u0142ecznych<\/em><\/strong><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 mgr \u0141ukasz Subramanian<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Warsztat rozpoczyna si\u0119 od teorii przestrzennego mapowania w m\u00f3zgu \u2013 od odkrycia Johna O\u2019Keefe\u2019a dotycz\u0105cego kom\u00f3rek miejsca po prace May-Britt i Edvarda Moser\u00f3w nad kom\u00f3rkami siatkowymi \u2013 pokazuj\u0105c, jak hipokamp tworzy mapy \u015brodowiska i poj\u0119\u0107. Nast\u0119pnie uczestnicy przejd\u0105 do koncepcji map spo\u0142ecznych, w kt\u00f3rych podobne mechanizmy s\u0142u\u017c\u0105 do kodowania relacji i zale\u017cno\u015bci mi\u0119dzy lud\u017ami. Zwie\u0144czeniem b\u0119dzie cz\u0119\u015b\u0107 praktyczna: narz\u0119dzia i \u0107wiczenia pozwalaj\u0105ce samodzielnie mapowa\u0107 sieci spo\u0142eczne i rozumie\u0107 w\u0142asne miejsce w strukturze relacji.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

16:15 \u2013 17:15 (online)<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Zettelkasten 2.0: jak rozmawia\u0107 ze swoimi notatkami w Notion AI<\/strong><\/em><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 dr Joanna Skurzak<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Zmie\u0144 notatki w osobistego asystenta bada\u0144. Na warsztacie po\u0142\u0105czysz Zettelkasten z Notion AI, \u017ceby rozmawia\u0107<\/em> ze swoj\u0105 baz\u0105, w minut\u0119 wyci\u0105ga\u0107 tezy z tekst\u00f3w i uk\u0142ada\u0107 z nich sensowne, atomowe notki. Wyjdziesz z gotowym szkieletem bazy + paczk\u0105 sprawdzonych prompt\u00f3w do codziennej pracy naukowej.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

17:30 \u2013 18:30 (online)<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Techniki krytyki retorycznej Studia bez barier \u2013 odkryj, co mo\u017ce da\u0107 Ci Centrum Dost\u0119pno\u015bci!<\/strong><\/em><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 Micha\u0142 Sta\u0144czuk, Magdalena Mazur<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Chcesz wiedzie\u0107, jakie wsparcie mo\u017cesz otrzyma\u0107 na UKSW, by Twoje studia by\u0142y \u0142atwiejsze, bardziej komfortowe i dostosowane do Twoich potrzeb? To szkolenie jest w\u0142a\u015bnie dla Ciebie! Podczas spotkania dowiesz si\u0119: jakie formy pomocy i u\u0142atwienia oferuje Centrum Dost\u0119pno\u015bci, jak zg\u0142osi\u0107 swoje potrzeby i w prosty spos\u00f3b skorzysta\u0107 z dost\u0119pnych us\u0142ug, jak CD wspiera student\u00f3w w zakresie zdrowia psychicznego, dost\u0119pno\u015bci cyfrowej i komunikacyjnej, w jakie projekty, programy i inicjatywy mo\u017cesz si\u0119 w\u0142\u0105czy\u0107, by rozwija\u0107 swoje mo\u017cliwo\u015bci, jak wygl\u0105da wsp\u00f3\u0142praca CD z kadr\u0105 akademick\u0105 i administracj\u0105, dzi\u0119ki kt\u00f3rej na uczelni tworzone jest przyjazne i w\u0142\u0105czaj\u0105ce \u015brodowisko nauki. To nie tylko okazja, by pozna\u0107 dzia\u0142alno\u015b\u0107 biura, ale te\u017c szansa na znalezienie rozwi\u0105za\u0144, kt\u00f3re realnie u\u0142atwi\u0105 Twoj\u0105 codzienno\u015b\u0107 na studiach.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\r\n
\r\n\r\n
\"\" \u015aroda – 22.10.2025 r.:<\/div>\r\n
\r\n
\r\n\r\n \r\n <\/div>\r\n<\/div>\r\n\r\n<\/div>\n\n\n
8:00 \u2013 9:00 (hala sportowa)<\/strong> – Zdrowy kr\u0119gos\u0142up<\/em><\/strong> – dr Barbara G\u0142asek – wydarzenie towarzysz\u0105ce<\/h5>\n\n\n\n
Wi\u0119cej informacji <\/summary>\n

Podczas tego spotkania poznamy najistotniejsze kwestie dotycz\u0105ce budowy kr\u0119gos\u0142upa, w jaki spos\u00f3b nale\u017cy o niego dba\u0107, aby s\u0142u\u017cy\u0142 nam jak najd\u0142u\u017cej w dobrej formie i bez b\u00f3lu, w jaki spos\u00f3b pom\u00f3c sobie samemu, gdy boli. Zaj\u0119cia praktyczne. Prosimy o zabranie stroju i obuwia sportowego.<\/strong><\/p>\n<\/details>\n\n\n\n

10:00 \u2013 15:00 (hol przed sal\u0105 201, bud. 23)<\/strong> – Wystawa K\u00f3\u0142 Naukowych<\/strong><\/em> – wydarzenie towarzysz\u0105ce<\/h5>\n\n\n\n
Wi\u0119cej informacji <\/summary>\n

W \u015brod\u0119 22.10.2025 r. w bud. 23 tu\u017c przed sal\u0105 201 odb\u0119dzie si\u0119 wystawa k\u00f3\u0142 naukowych UKSW. Koniecznie przyjd\u017acie i poznajcie przedstawicieli naszych k\u00f3\u0142 naukowych i zapoznajcie si\u0119 z ich dzia\u0142alno\u015bci\u0105! B\u0119dziecie mieli tak\u017ce okazj\u0119 zapisa\u0107 si\u0119 do zespo\u0142\u00f3w i porozmawia\u0107 z ich cz\u0142onkami o realnych mo\u017cliwo\u015bciach rozwoju czy organizowanych wydarzeniach i konferencjach.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

Szkolenia stacjonarne<\/span>: 10:00 \u2013 16:00 (bud. 23, sala 201)<\/h3>\n\n\n\n

Szkolenia online<\/span>: 16:15-18:30 (MsTeams \u2013 kod: zh4407s)<\/h3>\n\n\n\n
\n\n\n\n

10:00 \u2013 11:00<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Nie tylko wiedza \u2013 o znaczeniu efekt\u00f3w uczenia w zakresie umiej\u0119tno\u015bci i kompetencji spo\u0142ecznych w kszta\u0142ceniu uniwersyteckim<\/em><\/strong>.<\/h4>\n\n\n\n

\u2014 prof. ucz. dr hab. Andrzej Rudowski<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Celem jest podzielenie si\u0119 do\u015bwiadczeniem w programowaniu studi\u00f3w w zakresie umiej\u0119tno\u015bci i kompetencji spo\u0142ecznych w kontek\u015bcie wsp\u00f3\u0142czesnych oczekiwa\u0144 formu\u0142owanych wobec Uniwersytetu przez otoczenie zewn\u0119trzne.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

11:15 \u2013 12:15<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Neuroprzeka\u017aniki i higiena cyfrowa \u2013 jak prze\u017cy\u0107 z ekranami?<\/em><\/strong><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 prof. ucz. dr hab. Monika Przybysz<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Celem wyk\u0142adu jest podniesienie wiedzy w zakresie: \u015bwiadomo\u015bci na temat roli neuroprzeka\u017anik\u00f3w w higienie cyfrowej i wp\u0142ywu na zdrowie psychiczne i fizyczne, kanonu zdrowych nawyk\u00f3w zwi\u0105zanych z korzystaniem z urz\u0105dze\u0144 cyfrowych, internetu i sztucznej inteligencji, sposob\u00f3w radzenia sobie z nadmiernym ekranowym przeci\u0105\u017ceniem oraz kompetencji w korzystaniu z technologii.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

12:30 \u2013 13:30<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Komunikacja w mediach cyfrowych \u2013 skuteczny przekaz i budowanie wiarygodno\u015bci podczas wyst\u0105pie\u0144 publicznych.<\/strong><\/em><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 dr Piotr \u0141uczuk <\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

W dobie cyfryzacji skuteczna komunikacja to nie tylko sztuka s\u0142owa, ale tak\u017ce umiej\u0119tno\u015b\u0107 bezpiecznego i \u015bwiadomego korzystania z narz\u0119dzi cyfrowych. Podczas wyk\u0142adu uczestnicy dowiedz\u0105 si\u0119, jak budowa\u0107 wiarygodno\u015b\u0107 swojego przekazu w mediach spo\u0142eczno\u015bciowych i podczas wyst\u0105pie\u0144 publicznych, jak unika\u0107 typowych b\u0142\u0119d\u00f3w komunikacyjnych oraz w jaki spos\u00f3b chroni\u0107 siebie i swoj\u0105 organizacj\u0119 przed zagro\u017ceniami w cyberprzestrzeni. Wyst\u0105pienie \u0142\u0105czy praktyczne wskaz\u00f3wki z zakresu komunikacji, storytellingu i autoprezentacji z aktualnymi wyzwaniami cyberbezpiecze\u0144stwa.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

13:45 \u2013 14:45<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Innowacje technologiczne w pracy nauczyciela.<\/strong><\/em><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 Ko\u0142o Naukowe Student\u00f3w Pedagogiki Wczesnej Edukacji (opiekunowie: mgr Katarzyna B\u0142a\u017cejewska, dr Ewelina Rzo\u0144ca)<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Warsztat pokazuje, jak w prosty i anga\u017cuj\u0105cy spos\u00f3b wprowadza\u0107 nowoczesne technologie do codziennych zaj\u0119\u0107. Uczestnicy poznaj\u0105 praktyczne zastosowania robota edukacyjnego, zestaw\u00f3w LEGO do nauki programowania oraz pod\u0142ogi interaktywnej, kt\u00f3re rozwijaj\u0105 kreatywno\u015b\u0107, my\u015blenie logiczne i wsp\u00f3\u0142prac\u0119 w grupie.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

15:00 \u2013 16:00<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Jak wyjecha\u0107 na studia\/praktyki zagraniczne w ramach programu Erasmus+?<\/em><\/strong><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 Aleksandra Zaj\u0105c<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Wyjazd na Erasmusa to \u015bwietna okazja, \u017ceby zdoby\u0107 nowe do\u015bwiadczenia, pozna\u0107 ludzi z ca\u0142ej Europy i rozwin\u0105\u0107 swoje umiej\u0119tno\u015bci \u2013 nie tylko zawodowe, ale te\u017c j\u0119zykowe i kulturowe. W trakcie spotkania porozmawiamy o tym, jak dobrze przygotowa\u0107 si\u0119 do wyjazdu i jak najlepiej wykorzysta\u0107 czas sp\u0119dzony za granic\u0105. Podpowiemy m.in.: o czym pami\u0119ta\u0107 przed wyjazdem (dokumenty, ubezpieczenie, mieszkanie, j\u0119zyk), jak odnale\u017a\u0107 si\u0119 w nowej kulturze, budowa\u0107 kontakty i reprezentowa\u0107 swoj\u0105 instytucj\u0119, jak dba\u0107 o siebie \u2013 od bezpiecze\u0144stwa po zdrowie psychiczne, jak radzi\u0107 sobie z bud\u017cetem i podr\u00f3\u017cowa\u0107 bardziej ekologicznie. B\u0119d\u0105 te\u017c praktyczne przyk\u0142ady, historie z wyjazd\u00f3w i wskaz\u00f3wki, kt\u00f3re u\u0142atwi\u0105 start w nowym miejscu.<\/p>\n\n\n\n


\n<\/details>\n\n\n\n
\n\n\n\n

16:15 \u2013 17:15 (online)<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Aktywny student \u2013 o wybranych tajnikach tutoringu w dydaktyce uniwersyteckiej. Metody w\u0142\u0105czaj\u0105ce w nauczaniu zdalnym i stacjonarnym.<\/strong><\/em><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 dr Olga Kotowska-W\u00f3jcik<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

W czasie wyst\u0105pienia zaprezentowane zostan\u0105 wybrane aspekty praktyczne tutoringu w szkolnictwie wy\u017cszym oraz inspiruj\u0105ce \u017ar\u00f3d\u0142a poszukiwania metod w\u0142\u0105czaj\u0105cych przydatnych w dydaktyce stacjonarnej oraz zdalnej \u2013 do pracy indywidualnej i grupowej.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

17:30 \u2013 18:30 (online)<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Jak dobrze rozplanowa\u0107 sw\u00f3j Indywidualny Plan Badawczy?<\/strong><\/em><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 \u0141ukasz Sitkowski<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Szkolenie ma na celu przedstawienie zasad prawid\u0142owego planowania i realizacji Indywidualnego Planu Badawczego tak, aby stanowi\u0142 on skuteczne narz\u0119dzie w procesie kszta\u0142cenia doktoranta. Uczestnicy poznaj\u0105 metody wyznaczania cel\u00f3w, harmonogram\u00f3w oraz priorytet\u00f3w badawczych wspieraj\u0105cych systematyczn\u0105 i efektywn\u0105 prac\u0119 naukow\u0105.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\r\n
\r\n\r\n
\"\" Czwartek – 23.10.2025 r.:<\/div>\r\n
\r\n
\r\n\r\n \r\n <\/div>\r\n<\/div>\r\n\r\n<\/div>\n\n\n
10:00 \u2013 15:00 (hol przed sal\u0105 201, bud. 23)<\/strong> – Wystawa B<\/strong><\/em>iur administracyjnych zapewniaj\u0105cych wsparcie studentom, doktorantom oraz nauczycielom akademickim<\/em><\/strong> – wydarzenie towarzysz\u0105ce <\/h5>\n\n\n\n
Wi\u0119cej informacji <\/summary>\n

Podczas wydarzenia swoje dzia\u0142ania zaprezentuj\u0105 jednostki wspieraj\u0105ce student\u00f3w, doktorant\u00f3w i kadr\u0119 akademick\u0105 m.in.: Centrum Dost\u0119pno\u015bci, Centrum Wsparcia Dydaktyki, Centrum Wsparcia Studenta oraz Dzia\u0142 Wsp\u00f3\u0142pracy Mi\u0119dzynarodowej. Uczestnicy b\u0119d\u0105 mogli pozna\u0107 zakres oferowanej pomocy, aktualne inicjatywy oraz dost\u0119pne programy i szkolenia, a tak\u017ce uzyska\u0107 praktyczne informacje o mo\u017cliwo\u015bciach rozwoju i wsparcia na uczelni.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

Szkolenia stacjonarne<\/span>: 10:00 \u2013 16:00 (bud. 23, sala 201)<\/h3>\n\n\n\n

Szkolenia online<\/span>: 16:15-18:30 (MsTeams \u2013 kod: zh4407s)<\/h3>\n\n\n\n
\n\n\n\n

10:00 \u2013 11:00<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Mapy my\u015bli jako alternatywna forma notatek na studiach<\/em><\/strong><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 dr Ewelina Rzo\u0144ca<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Warsztat pokazuje, jak wykorzysta\u0107 mapy my\u015bli \u2013 metod\u0119 opracowan\u0105 przez Tony\u2019ego Buzana \u2013 jako skuteczne narz\u0119dzie wspieraj\u0105ce zapami\u0119tywanie i porz\u0105dkowanie wiedzy. Uczestnicy poznaj\u0105 podstawowe zasady tworzenia map my\u015bli wed\u0142ug Buzana oraz ich zastosowanie w procesie uczenia si\u0119. Podczas warsztatu uczestnicy odkryj\u0105, \u017ce notatki mog\u0105 by\u0107 bardziej przejrzyste, kreatywne i anga\u017cuj\u0105ce ni\u017c tradycyjny zapis linearny.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

11:15 \u2013 12:15<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Odbuduj siebie i rozwijaj si\u0119 w przestrzeni wyzwa\u0144: studia i praca jako czynniki kszta\u0142tuj\u0105ce schematy i samoocen\u0119<\/em><\/strong><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 ks. dr Adam Grabowski<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Wyk\u0142ad b\u0119dzie porusza\u0142 zagadnienia wp\u0142ywu dzieci\u0144stwa i schemat\u00f3w na samoocen\u0119, na studia i prac\u0119 oraz b\u0119dzie m\u00f3wi\u0142 o technikach odbudowy pozytywnego obrazu siebie. Jak przesz\u0142o\u015b\u0107 wp\u0142ywa na nasz\u0105 rzeczywisto\u015b\u0107 i przysz\u0142o\u015b\u0107. Dlaczego czasem sami sobie przeszkadzamy i nie ufamy. Dlaczego blokady z dzieci\u0144stwa nie pozwalaj\u0105 czerpa\u0107 z potencja\u0142u studi\u00f3w. B\u0119dzie mowa o znaczeniu relacji z opiekunami we wczesnym dzieci\u0144stwie, destruktywnych schematach poznawczo-emocjonalnych, neuropsychologicznych aspektach pami\u0119ci emocjonalnej. Tak\u017ce o wewn\u0119trznym krytyku, \u017ar\u00f3d\u0142ach i mechanizmach dzia\u0142ania, zale\u017cno\u015bciach mi\u0119dzy schematami a funkcjonowaniem akademickim i zawodowym, unikaniu wyzwa\u0144 i prokrastynacji. Us\u0142yszymy o takich aspektach jak poczucie nieadekwatno\u015bci i jego wp\u0142yw na wybory \u017cyciowe, praktyczne strategie na tworzenie zdrowych schemat\u00f3w, autodiagnoza w\u0142asnych schemat\u00f3w, czy jak radzi\u0107 sobie z pora\u017ck\u0105 i stresem.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

12:30 \u2013 13:30<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Inteligentny przegl\u0105d literatury: 3-etapowy Workflow AI dla m\u0142odych naukowc\u00f3w<\/strong><\/em><\/strong><\/em><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 mgr in\u017c. Jaros\u0142aw Olszewski<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

To szkolenie prezentuje, jak przyspieszy\u0107 proces przegl\u0105du literatury naukowej, wykorzystuj\u0105c zintegrowany przep\u0142yw pracy oparty o trzy kluczowe, w pe\u0142ni darmowe narz\u0119dzia AI. Uczestnicy naucz\u0105 si\u0119, jak u\u017cywa\u0107 Co-STORM do szerokiej eksploracji tematu i generowania bibliografii, jak filtrowa\u0107 i streszcza\u0107 \u017ar\u00f3d\u0142a za pomoc\u0105 wyspecjalizowanego Gema (Gemini), a na ko\u0144cu jak wykorzysta\u0107 NotebookLM do g\u0142\u0119bokiej syntezy i pisania tekstu z precyzyjnymi cytatami. Celem prezentowanej strategii, jest to aby przy u\u017cyciu narz\u0119dzi AI efektywnie i rzetelne zarz\u0105dza\u0107 informacjami tak aby skutecznie opanowa\u0107 badawczy chaos bez nadmiernego wysi\u0142ku.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

13:45 \u2013 14:45<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Moodle dla dydaktyka: podstawowe funkcje Dziennika Ocen<\/strong><\/em><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 mgr Monika Nowosielska, mgr Ma\u0142gorzata Lang<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Szkolenie z konkretnych zastosowa\u0144 platformy Moodle dla os\u00f3b, kt\u00f3re z platform\u0105 chc\u0105 pracowa\u0107.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

15:00 \u2013 16:00<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Od pomys\u0142u do doktoratu<\/strong><\/em> – rozwijanie swoich pasji w szkole doktorskiej <\/h4>\n\n\n\n

\u2014 mgr Lawina Wolny<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Wyst\u0105pienie dotyczy\u0107 b\u0119dzie kreatywno\u015bci jako wa\u017cnego imperatywu wsp\u00f3\u0142czesnego procesu kszta\u0142cenia oraz kreatywno\u015bci jako po\u017c\u0105danej kompetencji studenta \u2013 przysz\u0142ego nauczyciela. Istot\u0105 wyst\u0105pienia b\u0119dzie ukazanie efekt\u00f3w studenckiej pracy tw\u00f3rczej w formie transdyscyplinarnych projekt\u00f3w edukacyjno-artystycznych i skutecznych narz\u0119dzi dydaktycznych. Wyk\u0142ad z elementami pokazu i wizualizacji.<\/p>\n\n\n\n


\n<\/details>\n\n\n\n
\n\n\n\n

16:15 \u2013 17:15 (online)<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Trauma to nie tylko z\u0142e rzeczy, kt\u00f3re si\u0119 wydarzy\u0142y, ale tak\u017ce dobre rzeczy, kt\u00f3rych nie otrzymali\u015bmy. Jak wp\u0142ywa na nasze \u017cycie trauma w relacji z rodzicem.<\/strong><\/em><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 dr Anna Czy\u017ckowska<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Wyk\u0142ad zarysuje tematyk\u0119 traumy powsta\u0142ej w relacji z rodzicem niedojrza\u0142ym, zaburzonym czy te\u017c niedost\u0119pnym emocjonalnie. Trauma rozwojowa to zaniedbywanie podstawowych potrzeb dziecka przez opiekuna b\u0119d\u0105cego osob\u0105 uzale\u017cnion\u0105, narcystyczn\u0105, nieprzewidywaln\u0105 czy te\u017c chor\u0105 psychicznie (tak\u017ce na depresj\u0119). Zastanowimy si\u0119 jak wp\u0142ywa na \u017cycie cz\u0142owieka chroniczny stres, kt\u00f3rego do\u015bwiadczy\u0142 on jako dziecko.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

17:30 \u2013 18:30 (online)<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Od konfliktu do wsp\u00f3\u0142pracy \u2013 asertywno\u015b\u0107 i zasoby zespo\u0142u w dydaktyce i pracy projektowej<\/strong><\/em><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 mgr Katarzyna Kwiatkowska<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Wyk\u0142ad b\u0119dzie obejmowa\u0142 zagadnienia psychologii konfliktu, asertywno\u015bci, a tak\u017ce rozpoznawania potrzeb i potencja\u0142\u00f3w cz\u0142onk\u00f3w grupy w procesie dydaktycznym oraz pracy projektowej \u2013 z uwzgl\u0119dnieniem podej\u015bcia inkluzywnego wobec student\u00f3w o r\u00f3\u017cnym potencjale i mo\u017cliwo\u015bciach (w tym tych z niepe\u0142nosprawno\u015bciami).<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\r\n
\r\n\r\n
\"\" Pi\u0105tek – 24.10.2025 r.:<\/div>\r\n
\r\n
\r\n\r\n \r\n <\/div>\r\n<\/div>\r\n\r\n<\/div>\n\n\n
10:00-11:00 (Czytelnia Teologiczno-Kanoniczna, Dewajtis)<\/strong> – Wystawa starodruk\u00f3w Biblioteki UKSW<\/em><\/strong><\/em><\/strong> – wydarzenie towarzysz\u0105ce<\/h5>\n\n\n\n
Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Zapraszamy na prezentacj\u0119 wybranych starodruk\u00f3w i kolekcji ze zbior\u00f3w Biblioteki UKSW. W zbiorach Biblioteki UKSW znajduje si\u0119 wiele cennych pozycji. Ksi\u0119gozbi\u00f3r ten maj\u0105cy charakter og\u00f3lnouniwersytecki i multidyscyplinarny zawiera jednak\u017ce pewne, mog\u0105ce zosta\u0107 \u0142atwo wyodr\u0119bnione z uwagi na ich cechy szczeg\u00f3lne, kolekcje. Zaprezentujemy Pa\u0144stwu wybrane zbiory, kt\u00f3re posiadaj\u0105 du\u017c\u0105 warto\u015b\u0107 zar\u00f3wno naukow\u0105, jak r\u00f3wnie\u017c s\u0105 cenne z punktu widzenia polskich i zagranicznych d\u00f3br kultury. Biblioteka posiada ksi\u0119gozbi\u00f3r licz\u0105cy ok. 400 tys. wolumin\u00f3w, w tym pierwodruki dzie\u0142 pisarzy epoki Romantyzmu, oko\u0142o tysi\u0105ca starych druk\u00f3w (publikacji wydanych w latach 1501-1800) oraz dwa inkunabu\u0142y.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

Szkolenia stacjonarne<\/span>: 10:00 \u2013 16:00 (bud. 23, sala 201)<\/h3>\n\n\n\n

Szkolenia online<\/span>: 16:15-18:30 (MsTeams \u2013 kod: zh4407s)<\/h3>\n\n\n\n
\n\n\n\n

10:00 \u2013 11:00<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Niech wszystkie drogi prowadz\u0105 do Rzymu: jak skutecznie i przyjemnie osi\u0105ga\u0107 cele dydaktyczne<\/em><\/strong><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 dr Olga Broni\u015b<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Spotkanie po\u015bwi\u0119cone temu, jak przemieni\u0107 zwyk\u0142e zaj\u0119cia w przestrze\u0144 autentycznej wsp\u00f3\u0142pracy mi\u0119dzy Studentami i co nale\u017cy zrobi\u0107, \u017ceby Studenci ch\u0119tnie wsp\u00f3\u0142pracowali z nami podczas zaj\u0119\u0107 dydaktycznych. Prowadz\u0105ca podzieli si\u0119 pomys\u0142ami na to, jak tw\u00f3rczo \u201eroz\u0142o\u017cy\u0107\u201d cele dydaktyczne i sprawi\u0107, by Studenci poczuli si\u0119 nie tylko uczestnikami, ale tak\u017ce wsp\u00f3\u0142autorami realizowanych zada\u0144. To okazja, by porozmawia\u0107 o praktycznych sposobach anga\u017cowania i inspirowania \u2013 tak, aby nauka stawa\u0142a si\u0119 wsp\u00f3lnym do\u015bwiadczeniem, a nie obowi\u0105zkiem.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

11:15 \u2013 12:15<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Czym jest i dlaczego warto studiowa\u0107 prawo kanoniczne? Prawo kanoniczne jako atut w karierze prawniczej<\/em><\/strong><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 mgr Arkadiusz Mr\u00f3z<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Wydzia\u0142 Prawa Kanonicznego UKSW jest jednym z zaledwie kilku wydzia\u0142\u00f3w w Polsce, prowadz\u0105cych studia na kierunku prawo kanoniczne. Studia na tym kierunku ko\u0144czy rocznie w ca\u0142ym kraju jedynie kilkadziesi\u0105t os\u00f3b. Jednocze\u015bnie stale wzrasta zapotrzebowanie na ekspert\u00f3w i praktyk\u00f3w z tego zakresu. Sprawia to, \u017ce absolwenci prawa kanonicznego s\u0105 poszukiwani i cenieni na rynku pracy. Coraz wi\u0119cej student\u00f3w i absolwent\u00f3w prawa podejmuje studia z zakresu prawa kanonicznego. Zdobyta w ten spos\u00f3b kompleksowa wiedza pozwala na prowadzenie spraw z zakresu prawa pa\u0144stwowego i ko\u015bcielnego, w tym m.in. proces\u00f3w o stwierdzenie niewa\u017cno\u015bci ma\u0142\u017ce\u0144stwa w s\u0105dach ko\u015bcielnych.

Absolwenci WPK uzyskuj\u0105 tytu\u0142 zawodowy magistra prawa kanonicznego oraz licencjata w terminologii nauk ko\u015bcielnych. S\u0105 oni przygotowani do podj\u0119cia pracy w administracji i s\u0105downictwie ko\u015bcielnym oraz w urz\u0119dach i instytucjach wymagaj\u0105cych wiedzy prawno-kanonicznej oraz wiedzy z zakresu prawa pa\u0144stwowego. Absolwenci WPK mog\u0105 podj\u0105\u0107 prac\u0119 m.in. w s\u0105dach ko\u015bcielnych, kancelariach prawnych, urz\u0119dach administracji publicznej, kuriach diecezjalnych oraz innych instytucjach ko\u015bcielnych, uczelniach wy\u017cszych oraz organizacjach i instytucjach, w kt\u00f3rych wymagana jest wiedza z zakresu kanonistyki. Wielu student\u00f3w prawa z powodzeniem \u0142\u0105czy studia prawnicze ze studiami na WPK UKSW, uzyskuj\u0105c tytu\u0142y magistra obojga praw. <\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

12:30 \u2013 13:30<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

G\u0142os jako narz\u0119dzie komunikacji \u2013 warsztaty z emisji g\u0142osu i dykcji.<\/strong><\/em><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 prof. ucz. dr hab. Katarzyna Flader-Rzeszowska<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Podczas spotkania uczestnicy odkryj\u0105, jak wa\u017cn\u0105 rol\u0119 odgrywa g\u0142os w wyst\u0105pieniach publicznych, pracy akademickiej i zawodowej. Warsztaty poka\u017c\u0105 praktyczne techniki emisji g\u0142osu i dykcji, kt\u00f3re pomog\u0105 m\u00f3wi\u0107 wyra\u017aniej, pewniej i bardziej przekonuj\u0105co.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

13:45 \u2013 14:45<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Trudna mowa uczu\u0107, czyli o warto\u015bci komunikacji empatycznej<\/strong><\/em><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 Dr Katarzyna Doboszy\u0144ska-Markiewicz<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Wyk\u0142ad z elementami warsztatu, w czasie kt\u00f3rego opanujemy podstawy j\u0119zyka \u017cyrafy wed\u0142ug metody Porozumienia bez Przemocy. Szczeg\u00f3lnie dowarto\u015bciowana zostanie rola uczu\u0107 niekochanych, takich jak z\u0142o\u015b\u0107, smutek i l\u0119k. Porozmawiamy o tym, co nam komunikuj\u0105 o nas samych i jak je komunikowa\u0107 innym.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

15:00 \u2013 16:00<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Wyk\u0142adowca versus ankiety usos. Mi\u0119dzy ocenianiem i docenianiem. Studium autoetnograficzne.<\/em><\/strong><\/em><\/strong><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 dr Micha\u0142 Paluch<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Refleksja toczy si\u0119 w obszarze tematycznym, nazwanym przez Organizator\u00f3w: \u201eRelacje nauczyciel \u2013 student \u2013 jak klimat wsp\u00f3\u0142pracy i wzajemny szacunek przek\u0142adaj\u0105 si\u0119 na lepsze efekty kszta\u0142cenia.\u201d

Uniwersytecki System Obs\u0142ugi Studi\u00f3w(USOS) uchodzi za powszechny, centralny punkt gromadzenia informacji z ca\u0142ej uczelni, na r\u00f3\u017cne tematy. Za informacje przyjmuje si\u0119 tu r\u00f3wnie\u017c dane ilo\u015bciowe i jako\u015bciowe dotycz\u0105ce relacji Nauczyciel \u2013 Student. Postaram si\u0119 odpowiedzie\u0107 na pytania: Czy jakakolwiek mierzalno\u015b\u0107 relacyjno\u015bci dydaktycznej jest uprawniona? Czy wra\u017cenia i prze\u017cycia do\u015bwiadczanie podczas zaj\u0119\u0107 akademickich kwalifikowa\u0107 mo\u017cna do kategorii informacji i danych?<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

16:15 \u2013 17:15 (online)<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

\u015awiadomy student na UKSW. Jak korzysta\u0107 z praw studenta i unika\u0107 b\u0142\u0119d\u00f3w proceduralnych?<\/strong><\/em><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 Karol Rogala<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Warsztat po\u015bwi\u0119cony b\u0119dzie praktycznemu korzystaniu z regulaminu studi\u00f3w UKSW i ochronie praw studenta. Uczestnicy poznaj\u0105 najwa\u017cniejsze procedury, terminy i narz\u0119dzia, kt\u00f3re pozwol\u0105 unikn\u0105\u0107 problem\u00f3w w toku studi\u00f3w. Zakres warsztatu obejmuje m.in.: prawa studenta, obowi\u0105zki i odpowiedzialno\u015b\u0107 za siebie, procedury i \u015brodki ochrony praw. B\u0119dzie tak\u017ce mowa o najcz\u0119stszych b\u0142\u0119dach student\u00f3w, jak i dobrych praktykach. Warsztat b\u0119dzie mia\u0142 r\u00f3wnie\u017c charakter praktyczny \u2013 uczestnicy przeanalizuj\u0105 przyk\u0142adowe sytuacje problemowe oraz dowiedz\u0105 si\u0119, jak reagowa\u0107 w przypadku naruszenia praw studenta.<\/p>\n<\/details>\n\n\n\n


\n\n\n\n

17:30 \u2013 18:30 (online)<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Aktywny student. \u015awiadome planowanie rozwoju kariery naukowej ju\u017c na studiach.<\/em><\/strong><\/em><\/h4>\n\n\n\n

\u2014 mgr Mariola Pirek<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji<\/summary>\n

Spotkanie, podczas kt\u00f3rego zostan\u0105 om\u00f3wione mo\u017cliwo\u015bci wsparcia naukowego oraz finansowego dost\u0119pnego dla studenta i doktoranta.<\/p>\n<\/details>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

20-24 pa\u017adziernika 2025 r. Uroczyste rozpocz\u0119cie Tygodnia Jako\u015bci Kszta\u0142ceniaprzez Jego Magnificencj\u0119 ks. prof. dr hab. Ryszarda Czekalskiego oraz Prorektor ds. studenckich i kszta\u0142cenia dr hab. prof. ucz. Ann\u0119 Fidelus Szkolenia stacjonarne: 10:00 \u2013 15:45 (bud. 23, sala 201) Szkolenia online: 16:15-18:30 (MsTeams \u2013 kod: zh4407s) 10:00 \u2013 12:00 Seminarium dyskusyjne \u2014 AI w nauce i dydaktyce: szansa czy zagro\u017cenie? \u2013 prof. ucz. dr hab. Anna Fidelus, prof. ucz. dr hab. Maciej Ba\u0142a, […]<\/p>\n","protected":false},"author":24,"featured_media":0,"parent":3800,"menu_order":33,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"page-templates\/template-sub-page.php","meta":{"inline_featured_image":false,"footnotes":"","_links_to":"","_links_to_target":""},"class_list":["post-6821","page","type-page","status-publish","hentry"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/ksztalcenie.uksw.edu.pl\/pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/6821","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/ksztalcenie.uksw.edu.pl\/pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/ksztalcenie.uksw.edu.pl\/pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/ksztalcenie.uksw.edu.pl\/pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/24"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/ksztalcenie.uksw.edu.pl\/pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6821"}],"version-history":[{"count":13,"href":"https:\/\/ksztalcenie.uksw.edu.pl\/pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/6821\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6941,"href":"https:\/\/ksztalcenie.uksw.edu.pl\/pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/6821\/revisions\/6941"}],"up":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/ksztalcenie.uksw.edu.pl\/pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/3800"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/ksztalcenie.uksw.edu.pl\/pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6821"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}