informacje ogólne
HARMONOGRAM 2024/2025
poszczególnych etapów procedury
– wyłącznie na semestr letni
dla tutoriali w sem. ZIMOWYM |
dla tutoriali w sem. LETNIM |
ETAPY |
---|---|---|
10-18 lutego 2025 | 1. wybór tutorialu z oferty i złożenie dokumentów w macierzystym dziekanacie* | |
21 lutego 2025 | informacja o przejściu do drugiego etapu | |
24-28 lutego 2025 | 2. rozmowy indywidualne z tutorami 3. informacja o zakwalifikowaniu studenta na tutorial 4. podpisanie kontraktu (edytowalny plik) |
|
od 3 marca 2025 | realizacja tutoriali (15 godzin w ciągu max 3 miesięcy – terminy spotkań i ich częstotliwość do wspólnego ustalenia) |
* W przypadku, gdy kandydat i tutor są z różnych wydziałów – Dział Kształcenia pośredniczy między dziekanatami obu wydziałów, a decyzję o przyjęciu na tutorial podejmuje Dziekan wydziału macierzystego Studenta.
ETAPY rekrutacji
- złożenie dokumentów:
- CV, zawierające wykaz ponadprogramowych osiągnięć i aktywności (np. udział w olimpiadach przedmiotowych, kursach, szkołach letnich, pracach kół naukowych, projektach badawczych, konferencjach, działalność zawodowa, itd.);
- list motywacyjny, uzasadniający wybór tutora i tematyki tutorialu, a w przypadku studenta z niepełnosprawnością dodatkowo informacja, czego dotyczy jego dysfunkcja i co sprawia mu największe trudności;
- w przypadku niepełnosprawności – dodatkowo rekomendacja nauczyciela akademickiego albo pracownika biura osób z niepełnosprawnością.
- indywidualna rozmowa z tutorem weryfikująca umiejętności i predyspozycje do kształcenia metodą tutoringu – po odbytej rozmowie tutor przekazuje dziekanowi swoje stanowisko ws. przyjęcia kandydującego studenta na swoje tutoriale;
- decyzja Dziekana – po zweryfikowaniu kompletności złożonych dokumentów i pozytywnej opinii przyszłego tutora – Dziekan decyduje o przyjęciu studenta na tutorial;
- podpisanie kontraktu przez Tutora i Studenta oraz Podpisanie przez studenta dokumentów projektowych (oświadczenia i deklaracji udziału).
Tutoring akademicki to zindywidualizowana metoda dydaktyczna, wykorzystywana i doskonalona w kulturze anglosaskiej od wielu pokoleń.
CELE SZCZEGÓŁOWE tutoringu akademickiego w UKSW:
- rozwijanie kompetencji akademickich, społecznych i osobistych;
- rozwijanie poczucia przynależności do Uniwersytetu;
- rozwijanie umiejętności samodzielnego myślenia studenta;
- odkrywanie talentów studenta;
- rozwijanie twórczego analizowania zdobywanej wiedzy;
- zachęcanie do klarownego wyrażania idei własnych i cudzych;
- wzbogacanie sztuki logicznej argumentacji i dyskusji;
- rozwijanie umiejętności wyławiania istotnych informacji spośród wszystkich komunikatów z przestrzeni medialnej;
- zachęcanie do samodzielnego rozwijania pasji badawczej;
- wzmacnianie wiary studenta we własny potencjał;
- poznawanie zainteresowań naukowych i / lub zawodowych studenta;
- poznawanie mocnych i słabych stron studenta celem jego dalszego rozwoju naukowego oraz poszerzenie jego zainteresowań.
Uczestnikami tutoringu akademickiego mogą być studenci wszystkich kierunków studiów prowadzonych w uczelni niezależnie od formy studiów.
Ze względu na modele tutoringu akademickiego w UKSW rozróżniamy dwie grupy docelowe:
- studenci potrzebujący wsparcia ze względu na posiadane dysfunkcje;
- studenci wyróżniający się w nauce.
oferta tutorów 2024/2025
w roku akademickim 2024/25 rekrutacja jest wyłącznie na semestr letni
Tutor | wydział | Tutorial |
---|---|---|
dr Monika FAJFER-JAKUBEK | WBNS | Biologiczny projekt badawczy |
prof. ucz. dr hab. Artur KOTOWSKI | WPIA | 1. Teoria i Filozofia Prawa, 2. Kultury prawne cywilizacji zachodniej, 3. Teoria wykładni i stosowania prawa , 4. Opieka nad studentem w formule „Mistrz-Uczeń” |
prof. Magdalena ŻEMOJTEL-PIOTROWSKA | WFCH | Psychologia międzykulturowa – adaptacja kwestionariuszy |
dr. Aneta JAKUBIAK-MIROŃCZUK | WPiA | 1. Negocjacje kwestii prawnych. 2. Mediacje w sporach prawnych. |
… | … | … |
szczegóły oferty pod tabelą
szczegółowa oferta
Zainteresowania naukowe: akarologia, parazytologia, herpetologia, biologia molekularna i filogeneza
Cel spotkań:
Efekt:
Liczba studentów: 1–4 osoby
bazawiedzy.uksw.edu.pl
science2busines.edu.pl
a.kotowski@uksw.edu.pl
Kandydat wybiera jedną z formuł programu tutorskiego w ramach zgłoszenia:
1. Teoria i Filozofia Prawa (ćwiczenia)
– Moduł zajęć tutorskich przeznaczony dla studentów kierunku prawo niezależnie od realizowanego semestru kształcenia. Obowiązkiem Studenta jest realizacja w ramach indywidualnych spotkań z Tutorem programu ćwiczeń z obszaru Filozofii Prawa w ramach przedmiotu Teoria i Filozofia Prawa.
– Pozytywne zakończenie zajęć zapewnia studentowi zaliczenie ćwiczeń z w/w przedmiotu, co potwierdza wpis do akt osobowych studenta. Zajęcia odbywają się raz na dwa tygodnie.
2. Kultury prawne cywilizacji zachodniej
– Moduł zajęć tutorskich przeznaczony dla studentów kierunków w obszarze nauk społecznych lub humanistycznych, niezależnie od realizowanego semestru kształcenia. Obowiązkiem Studenta jest realizacja w ramach indywidualnych spotkań z Tutorem zagadnień związanych z genezą, charakterystyką i ewolucją euroatlantyckich kultur prawnych (kultury prawa stanowionego i prawa precedensowego anglosaskiej kultury prawnej).
– Zajęcia odbywają się min. raz na dwa tygodnie. Ich efektem jest przyznanie – za zgodą właściwego Dziekana – 5 punktów ECTS.
3. Teoria wykładni i stosowania prawa
– Moduł zajęć tutorskich przeznaczony dla zaawansowanych studentów kierunku prawo, wpisanych na min. 3 rok studiów, ze średnią ocen min. 4,5. Obowiązkiem studenta jest realizacja w ramach indywidualnych spotkań z Tutorem programu pogłębionych zagadnień z obszaru teorii wykładni i stosowania prawa.
– Pozytywne zakończenie zajęć zapewnia studentowi zaliczenie egzaminu z przedmiotu: Teoria i Filozofia Prawa (semestr IX) na ocenę min. 3,0 (pod warunkiem zaliczenia ćwiczeń z przedmiotu). Zajęcia odbywają się min. raz na dwa tygodnie.
4. Opieka nad studentem w formule „Mistrz-Uczeń”
– Moduł opieki tutorskiej przeznaczony dla zaawansowanych studentów kierunku prawo, wpisanych na min. 2 rok studiów ze średnią ocen min. 4,5. Opieka polega na przygotowywaniu studenta do przyszłej aktywności naukowej: aplikacji do szkoły doktorskiej, podjęcia zatrudnienia na Uczelni, aplikacji o granty naukowo-studenckie, wyjazdy badawcze lub dydaktyczne itp. Obowiązkiem studenta będzie aktywny udział w pracach Katedry Teorii i Filozofii Prawa, pomoc w pracach Instytutu Nauk Prawnych, w ramach działalności organizacyjno-badawczej (sporządzanie dokumentacji, nadzór nad procesami ewaluacji nauki), ale także możliwość partycypacji w badaniach grantowych, wyjazdach na konferencje naukowe, pomoc w prowadzeniu podstawowych zajęć dydaktycznych itp. Moduł ten wdraża studenta w techniczno-organizacyjne procesy zarządzania jednostką naukową i pozwala zapoznać się z podstawami warsztatu naukowego z obszaru nauk prawnych. Wymagana jest stała współpraca z Tutorem w interwałach do ustalenia w ramach indywidualnego kontraktu. W założeniu partycypacja w module trwa minimum rok.
– Pozytywne ukończenie modułu zapewnia studentowi możliwość uzyskania – za zgodą Dziekana – 7 punktów ECTS oraz – w zależności od aktywności studenta – dodatkowych przywilejów w ramach dydaktyki (indywidualne terminy zaliczeń bądź egzaminów itp.).
Profil tutora: negocjacje i mediacje w sporach prawnych, dyskurs i deliberacja, teorie i praktyka argumentacji racjonalne podejmowanie decyzji.
Kandydat wybiera jedną z formuł programu w ramach zgłoszenia:
- Negocjacje kwestii prawnych.
Moduł zajęć tutorskich przeznaczony dla studentów III-V roku kierunku prawo oraz I – II roku II stopnia kierunku stosunki i prawo międzynarodowe. Zajęcia będą dotyczyły zagadnień związanych z kwestiami merytorycznymi i proceduralnymi negocjacji kwestii prawnych oraz praktycznych umiejętności niezbędnych do podejmowania skutecznych negocjacji. Realizowane zagadnienia stanowią min. przygotowanie do udziału studentów w negocjacjach w ramach konkursów prawniczych.
Zajęcia odbywają się raz na 2 tygodnie. Ich efektem jest przyznanie – za zgodą właściwego dziekana – 3 punktów ECTS.
- Mediacje w sporach prawnych.
Moduł zajęć tutorskich przeznaczony dla studentów III-V roku kierunku prawo oraz I – II roku II stopnia kierunku stosunki i prawo międzynarodowe. Zajęcia będą dotyczyły zagadnień ogólnych dotyczących mediacji – charakterystyka procesu, rola mediatora, przebieg i rezultat mediacji oraz zagadnień prawnych – procedura wpisu na listę mediatorów, umowa o mediację i kontrakt mediatora, obowiązki mediatora, wniosek o mediacje, wniosek o zatwierdzenie ugody, skutki prawne zawarcia ugody, rozliczenie kosztów mediacji, przeciwskazania do mediacji oraz zasady reprezentacji klienta podczas mediacji.
Zajęcia odbywają się raz na 2 tygodnie. Ich efektem jest przyznanie – za zgodą właściwego dziekana – 4 punktów ECTS.
- Zainteresowania naukowe: psychologia międzykulturowa, narcyzm, postawy wobec wojny, dobrostan psychologiczny, psychologia polityczna
- Więcej informacji:
researchgate.net
crossculturalpsychlab.com
m.zemojtel-piotrowska@uksw.edu.pl
Dla kogo: studenci zainteresowani rozwojem umiejętności akademickich
Wymóg formalny: studenci co najmniej III roku studiów magisterskich, dobra znajomość języka angielskiego, zainteresowanie statystyką. Nie jest wymagana zaawansowana znajomość statystyki, jednak praca badawcza będzie wymagała wykonania obliczeń we współpracy z tutorem.
Cel tutorialu: Przygotowanie w oparciu o analizę literatury projektu prostego badania związanego z tematyką psychologii międzykulturowej, w tym, do wyboru:
Adaptacji wybranego testu psychologicznego w Polsce
Efekt: W wyniku realizacji kursu student powinien uzyskać materiał badawczy możliwy do zaprezentowania na konferencji studenckiej/krajowej.
W przypadku osób zainteresowanych – możliwość przygotowania publikacji w języku polskim lub angielskim we współpracy z opiekunem i innymi członkami Centrum Psychologii Międzykulturowej jako kontynuacja kursu. Projekt może być realizowany zespołowo.
Liczba studentów: maksymalnie 4 osoby.
KONTAKT
Katarzyna Sztygiel
tel.: 22 380 96 63, w. 563
e-mail: k.sztygiel@uksw.edu.pl