Przejdź do treści

informacje ogólne

HARMONOGRAM 2024/2025
poszczególnych etapów procedury

wyłącznie na semestr letni

dla tutoriali
w sem. ZIMOWYM
dla tutoriali
w sem. LETNIM
ETAPY
12-19 listopada 2024 10-18 lutego 2025 1. wybór tutorialu z oferty i złożenie dokumentów w macierzystym dziekanacie*
22 listopada 2024 21 lutego 2025 informacja o przejściu do drugiego etapu
25-29 listopada 2024 24-28 lutego  2025 2. rozmowy indywidualne z tutorami
3. informacja o zakwalifikowaniu studenta na tutorial
4. podpisanie kontraktu (edytowalny plik)
od 2 grudnia 2024 od 3 marca 2025 realizacja tutoriali
(15 godzin w ciągu max 3 miesięcy – terminy spotkań i ich częstotliwość do wspólnego ustalenia)

* W przypadku, gdy kandydat i tutor są z różnych wydziałów – Dział Kształcenia pośredniczy między dziekanatami obu wydziałów, a decyzję o przyjęciu na tutorial podejmuje Dziekan wydziału macierzystego Studenta.

ETAPY rekrutacji

  1. złożenie dokumentów:
    1. CV, zawierające wykaz ponadprogramowych osiągnięć i aktywności (np. udział w olimpiadach przedmiotowych, kursach, szkołach letnich, pracach kół naukowych, projektach badawczych, konferencjach, działalność zawodowa, itd.);
    2. list motywacyjny, uzasadniający wybór tutora i tematyki tutorialu, a w przypadku studenta z niepełnosprawnością dodatkowo informacja, czego dotyczy jego dysfunkcja i co sprawia mu największe trudności;
    3. w przypadku niepełnosprawności – dodatkowo rekomendacja nauczyciela akademickiego albo pracownika biura osób z niepełnosprawnością.
  2. indywidualna rozmowa z tutorem weryfikująca umiejętności i predyspozycje do kształcenia metodą tutoringu – po odbytej rozmowie tutor przekazuje dziekanowi swoje stanowisko ws. przyjęcia kandydującego studenta na swoje tutoriale;
  3. decyzja Dziekana – po zweryfikowaniu kompletności złożonych dokumentów i pozytywnej opinii przyszłego tutora – Dziekan decyduje o przyjęciu studenta na tutorial;
  4. podpisanie kontraktu przez Tutora i Studenta oraz Podpisanie przez studenta dokumentów projektowych (oświadczenia i deklaracji udziału).

Tutoring akademicki to zindywidualizowana metoda dydaktyczna, wykorzystywana i doskonalona w kulturze anglosaskiej od wielu pokoleń.

CELE SZCZEGÓŁOWE tutoringu akademickiego w UKSW:

  1. rozwijanie kompetencji akademickich, społecznych i osobistych;
  2. rozwijanie poczucia przynależności do Uniwersytetu;
  3. rozwijanie umiejętności samodzielnego myślenia studenta;
  4. odkrywanie talentów studenta;
  5. rozwijanie twórczego analizowania zdobywanej wiedzy;
  6. zachęcanie do klarownego wyrażania idei własnych i cudzych;
  7. wzbogacanie sztuki logicznej argumentacji i dyskusji;
  8. rozwijanie umiejętności wyławiania istotnych informacji spośród wszystkich komunikatów z przestrzeni medialnej;
  9. zachęcanie do samodzielnego rozwijania pasji badawczej;
  10. wzmacnianie wiary studenta we własny potencjał;
  11. poznawanie zainteresowań naukowych i / lub zawodowych studenta;
  12. poznawanie mocnych i słabych stron studenta celem jego dalszego rozwoju naukowego oraz poszerzenie jego zainteresowań.

Uczestnikami tutoringu akademickiego mogą być studenci wszystkich kierunków studiów prowadzonych w uczelni niezależnie od formy studiów.
Ze względu na modele tutoringu akademickiego w UKSW rozróżniamy dwie grupy docelowe:

  • studenci potrzebujący wsparcia ze względu na posiadane dysfunkcje;
  • studenci wyróżniający się w nauce.

oferta tutorów 2024/2025

w roku akademickim 2024/25 rekrutacja jest wyłącznie na semestr letni

TutorwydziałTutorial
dr Monika FAJFER-JAKUBEKWBNSBiologiczny projekt badawczy
prof. ucz. dr hab. Artur KOTOWSKIWPIA1. Teoria i Filozofia Prawa,
2. Kultury prawne cywilizacji zachodniej,
3. Teoria wykładni i stosowania prawa ,
4. Opieka nad studentem w formule „Mistrz-Uczeń”
prof. Magdalena ŻEMOJTEL-PIOTROWSKAWFCHPsychologia międzykulturowa – adaptacja kwestionariuszy
dr. Aneta JAKUBIAK-MIROŃCZUKWPiA1. Negocjacje kwestii prawnych.
2. Mediacje w sporach prawnych.
1. etap rekrutacji 10 lutego 2025

szczegóły oferty pod tabelą

szczegółowa oferta

dr Monika Fajfer
biologia – WBNS

Zainteresowania naukowe: akarologia, parazytologia, herpetologia, biologia molekularna i filogeneza

researchgate.net
inb.edu.pl

m.fajfer@uksw.edu.pl

Dla kogo:
Studenci zainteresowani rozwojem swoich umiejętności oraz realizacją własnych projektów badawczych.

Wymóg formalny:
Studenci ze znajomością języka angielskiego, pozwalającą na swobodne poruszanie się w sieci i programach filogenetycznych. Nie jest wymagana znajomość poszczególnych programów i narzędzi, jednak praca badawcza będzie wymagała wykonania analiz we współpracy z tutorem.

Cel spotkań:
Celem spotkań będzie skonstruowanie drzewa filogenetycznego grupy organizmów będących w kręgu zainteresowania studenta na podstawie danych molekularnych zaimportowanych z różnych baz danych (np. GenBanku). Istnieje również możliwość realizacji własnego projektu badawczego przez studentów w ramach ich pracy.

Efekt:
W wyniku realizacji kursu student powinien uzyskać materiał możliwy do zaprezentowania na konferencji studenckiej lub krajowej. Efektem pracy studenta może być również wykorzystanie tych danych w pracy licencjackiej lub magisterskiej.

Liczba studentów:
1–4 osoby

prof. ucz. dr hab. Artur KOTOWSKI
nauki prawne WPiA

bazawiedzy.uksw.edu.pl
science2busines.edu.pl
a.kotowski@uksw.edu.pl

Kandydat wybiera jedną z formuł programu tutorskiego w ramach zgłoszenia:

1. Teoria i Filozofia Prawa (ćwiczenia)
– Moduł zajęć tutorskich przeznaczony dla studentów kierunku prawo niezależnie od realizowanego semestru kształcenia. Obowiązkiem Studenta jest realizacja w ramach indywidualnych spotkań z Tutorem programu ćwiczeń z obszaru Filozofii Prawa w ramach przedmiotu Teoria i Filozofia Prawa.
– Pozytywne zakończenie zajęć zapewnia studentowi zaliczenie ćwiczeń z w/w przedmiotu, co potwierdza wpis do akt osobowych studenta. Zajęcia odbywają się raz na dwa tygodnie.

2. Kultury prawne cywilizacji zachodniej
– Moduł zajęć tutorskich przeznaczony dla studentów kierunków w obszarze nauk społecznych lub humanistycznych, niezależnie od realizowanego semestru kształcenia. Obowiązkiem Studenta jest realizacja w ramach indywidualnych spotkań z Tutorem zagadnień związanych z genezą, charakterystyką i ewolucją euroatlantyckich kultur prawnych (kultury prawa stanowionego i prawa precedensowego anglosaskiej kultury prawnej).
– Zajęcia odbywają się min. raz na dwa tygodnie. Ich efektem jest przyznanie – za zgodą właściwego Dziekana – 5 punktów ECTS.

3.  Teoria wykładni i stosowania prawa
– Moduł zajęć tutorskich przeznaczony dla zaawansowanych studentów kierunku prawo, wpisanych na min. 3 rok studiów, ze średnią ocen min. 4,5. Obowiązkiem studenta jest realizacja w ramach indywidualnych spotkań z Tutorem programu pogłębionych zagadnień z obszaru teorii wykładni i stosowania prawa.
– Pozytywne zakończenie zajęć zapewnia studentowi zaliczenie egzaminu z przedmiotu: Teoria i Filozofia Prawa (semestr IX) na ocenę min. 3,0 (pod warunkiem zaliczenia ćwiczeń z przedmiotu). Zajęcia odbywają się min. raz  na dwa tygodnie.

4. Opieka nad studentem w formule „Mistrz-Uczeń”
– Moduł opieki tutorskiej przeznaczony dla zaawansowanych studentów kierunku prawo, wpisanych na min. 2 rok studiów ze średnią ocen min. 4,5. Opieka polega na przygotowywaniu studenta do przyszłej aktywności naukowej: aplikacji do szkoły doktorskiej, podjęcia zatrudnienia na Uczelni, aplikacji o granty naukowo-studenckie, wyjazdy badawcze lub dydaktyczne itp. Obowiązkiem studenta będzie aktywny udział w pracach Katedry Teorii i Filozofii Prawa, pomoc w pracach Instytutu Nauk Prawnych, w ramach działalności organizacyjno-badawczej (sporządzanie dokumentacji, nadzór nad procesami ewaluacji nauki), ale także możliwość partycypacji w badaniach grantowych, wyjazdach na konferencje naukowe, pomoc w prowadzeniu podstawowych zajęć dydaktycznych itp. Moduł ten wdraża studenta w techniczno-organizacyjne procesy zarządzania jednostką naukową i pozwala zapoznać się z podstawami warsztatu naukowego z obszaru nauk prawnych. Wymagana jest stała współpraca z Tutorem w interwałach do ustalenia w ramach indywidualnego kontraktu. W założeniu partycypacja w module trwa minimum rok.
– Pozytywne ukończenie modułu zapewnia studentowi możliwość uzyskania – za zgodą Dziekana – 7 punktów ECTS oraz – w zależności od aktywności studenta – dodatkowych przywilejów w ramach dydaktyki (indywidualne terminy zaliczeń bądź egzaminów itp.).


dr aneta JAKUBIAK-MIROŃCZUK
nauki prawne WPiA

Profil tutora: negocjacje i mediacje w sporach prawnych, dyskurs i deliberacja, teorie i praktyka argumentacji racjonalne podejmowanie decyzji.

bazawiedzy.uksw.edu.pl
a.mironczuk@uksw.edu.pl

Kandydat wybiera jedną z formuł programu w ramach zgłoszenia:

  1. Negocjacje kwestii prawnych.

Moduł zajęć tutorskich przeznaczony dla studentów III-V roku kierunku prawo oraz I – II roku II stopnia kierunku stosunki i prawo międzynarodowe. Zajęcia będą dotyczyły zagadnień związanych z kwestiami merytorycznymi i proceduralnymi negocjacji kwestii prawnych oraz praktycznych umiejętności niezbędnych do podejmowania skutecznych negocjacji.  Realizowane zagadnienia stanowią min. przygotowanie do udziału studentów w negocjacjach w ramach konkursów prawniczych.

Zajęcia odbywają się raz na 2 tygodnie. Ich efektem jest przyznanie – za zgodą właściwego dziekana – 3 punktów ECTS.

  1. Mediacje w sporach prawnych.

Moduł zajęć tutorskich przeznaczony dla studentów III-V roku kierunku prawo oraz I – II roku II stopnia kierunku stosunki i prawo międzynarodowe. Zajęcia będą dotyczyły zagadnień ogólnych dotyczących mediacji – charakterystyka procesu, rola mediatora, przebieg i rezultat mediacji oraz zagadnień prawnych – procedura wpisu na listę mediatorów,  umowa o mediację i kontrakt mediatora, obowiązki mediatora, wniosek o mediacje, wniosek o zatwierdzenie ugody, skutki prawne zawarcia ugody, rozliczenie kosztów mediacji, przeciwskazania do mediacji oraz zasady reprezentacji klienta podczas mediacji.

Zajęcia odbywają się raz na 2 tygodnie. Ich efektem jest przyznanie – za zgodą właściwego dziekana – 4 punktów ECTS.


prof. Magdalena ŻEMOJTEL-PIOTROWSKA
psychologia WFCH

Dla kogo: studenci zainteresowani rozwojem umiejętności akademickich

Wymóg formalny: studenci co najmniej III roku studiów magisterskich, dobra znajomość języka angielskiego, zainteresowanie statystyką. Nie jest wymagana zaawansowana znajomość statystyki, jednak praca badawcza będzie wymagała wykonania obliczeń we współpracy z tutorem.

Cel tutorialu: Przygotowanie w oparciu o analizę literatury projektu prostego badania związanego z tematyką psychologii międzykulturowej, w tym, do wyboru:
Adaptacji wybranego testu psychologicznego w Polsce

Efekt: W wyniku realizacji kursu student powinien uzyskać materiał badawczy możliwy do zaprezentowania na konferencji studenckiej/krajowej.
W przypadku osób zainteresowanych – możliwość przygotowania publikacji w języku polskim lub angielskim we współpracy z opiekunem i innymi członkami Centrum Psychologii Międzykulturowej jako kontynuacja kursu.  Projekt może być realizowany zespołowo.

Liczba studentów: maksymalnie 4 osoby.

KONTAKT

Kierownik Centrum Wsparcia Dydaktyki
mgr inż. Beata Karpiuk

b.karpiuk@uksw.edu.pl

Obsługa finansowo-sprawozdawcza projektu
Ośrodek Zarządzania Projektami

Katarzyna Sztygiel
tel.: 22 380 96 63,  w. 563
e-mail: k.sztygiel@uksw.edu.pl