ul. Dewajtis 5, 01-815 Warszawa
NIP: 525-00-12-946
REGON: 000001956
I. Opłaty kandydatów zakwalifikowanych na studia za elektroniczną legitymację studencką (ELS) oraz na studia doktoranckie Elektroniczną Legitymację Doktoranta (ELD)
Opłatę za ELS oraz ELD wnosi się na rachunek bankowy
58 1090 1014 0000 0001 2344 5842
[Uwaga! Rachunek ten służy tylko do obsługi płatności za ELS oraz ELD]
- Zarządzenie nr 29/2012 Rektora UKSW z dn. 18.05.2012 ws. Elektronicznej Legitymacji Studenckiej i Elektronicznej Legitymacji Doktoranta
- zał.1- Zasady postępowania w przypadkach szczególnych (tu zmiany według Zarządzenia nr 42/2012)
- zał.2 – Protokół przekazania ELS
II. Opłaty za studia i za dokumenty związane z tokiem studiów
(w tym za kolejną ELS, ELD)
A. Student, doktorant, uczestnik studiów podyplomowych oraz kursów wnosi opłaty za świadczone przez UKSW usługi edukacyjne na spersonalizowany numer konta dostępny w systemie USOSweb, w tym opłaty związane z:
– kształceniem studentów na studiach niestacjonarnych;
– kształceniem uczestników niestacjonarnych studiów doktoranckich;
– kształceniem uczestników studiów podyplomowych;
– kształceniem uczestników kursów dokształcających;
– powtarzaniem określonych zajęć na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych z powodu niezadowalających wyników w nauce:
– za powtarzanie roku studiów,
– za wpis warunkowy na następny rok studiów,
– prowadzeniem na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych zajęć nieobjętych planem studiów.
– wydaniem dokumentacji związanej z tokiem studiów:
cennik (spersonalizowane konto):
– za wydanie Elektronicznej Legitymacji Studenckiej studentowi odbywającemu część studiów w Uniwersytecie w ramach programu mobilności – 5 euro
– duplikat powyższego – 7,5 euro
– duplikat ELD i ELS – 33 zł
– za wydanie indeksu studenckiego – 4 zł,
– za wydanie dodatkowego odpisu dyplomu ukończenia studiów lub suplementu do dyplomu w tłumaczeniu na język obcy – 20 zł
– za legalizacje dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą inne niż dyplom ukończenia studiów i suplement – 26 zł.
Uwaga!
- opłata 22 zł za wydanie
Elektronicznej Legitymacji Studenckiej i Elektronicznej Legitymacji Doktoranta – kandydat na studia wpłaca na specjalny wydzielony numer konta do obsługi wyłącznie ELS i ELD dla kandydatów - opłata za:
– duplikat dyplomu ukończenia studiów – 20 zł;
– duplikat suplementu do dyplomu – 20 zł
są dokonywane na ogólne konto UKSW. - Za wymianę legitymacji w związku z urzędową zmianą danych personalnych (sądowa zmiana imienia lub nazwiska, zmiana płci, zmiana nazwiska przez zawarcie związku małżeńskiego) od studenta nie pobiera się żadnej opłaty.
- Podanie o wydanie pierwszej legitymacji przez osoby przyjęte na studia z przeniesienia znajduje się w USOSwebie, a opłaty student dokonuje na indywidualny rachunek studencki.
- Absolwentom UKSW uczelnia wydaje bezpłatnie dyplom ukończenia studiów wraz z odpisami i suplementami (od rekrutacji w 2019/2020 – w razie wątpliwości zob. umowa ze studentem).
B. Opłaty za dokumentację związaną z nadaniem stopnia naukowego wnoszone na ogólny, podstawowy rachunek bankowy UKSW:
Santander Bank Polska 87 1090 2851 0000 0001 2031 4629
cennik:
– za odpis dyplomu doktorskiego lub habilitacyjnego:
– w języku polskim – 60 zł,
– w tłumaczeniu na język obcy – 80 zł,
– za duplikat dyplomu doktorskiego lub habilitacyjnego – 90 zł,
– za tubę do dyplomu doktora lub doktora habilitowanego – 65 zł,– ozdobnego świadectwa ukończenia studiów podyplomowych – 50 zł.
Opłatę za Elektroniczną Legitymację Studencką (ELS) i Elektroniczną Legitymację Doktoranta (ELD)
- w przypadku kandydatów wnosi się na wyodrębniony specjalny rachunek bankowy UKSW służący wyłącznie do obsługi płatności za ELS oraz ELD
- w przypadku osób wymieniających dokument wpłaty wnosi się na indywidualny rachunek IPM dostępny w systemie USOSweb.
III. Umowy i Zarządzenia ws. wysokości opłat za usługi
Wysokość opłat za usługi edukacyjne w roku akademickim 2023/2024
STUDIA
- Zarządzenie Nr 31/2024 Rektora UKSW z dn. 07.06.2024 ws.
wysokości opłat za świadczone usługi edukacyjne oraz za wydanie dokumentów związanych z tokiem studiów i kształceniem doktorantów w roku akademickim 2024/2025
zał. nr 1 – opłaty na 2 raty
zał. nr 2 – opłaty na 4 raty
INNE FORMY
- Zarządzenie Nr 44/2024 Rektora UKSW z dn. 23.08.2024 r. ws.
wysokości opłat za usługi edukacyjne na studiach podyplomowych i innych formach kształcenia w roku akademickim 2024/2025
ARCHIWUM aktów prawnych dot. odpłatności za usługi edukacyjne w poprzednich latach akademickich – link
STUDIA
- Zarządzenie Nr 52/2023 Rektora UKSW z dn.26.09.2023 ws.
wzorów umów o warunkach pobierania opłat za usługi edukacyjne świadczone na studiach w UKSW - Decyzja Nr 23/2023 Prorektora ds. Studenckich i Kształcenia z dn. 26.09.2023 ws. wprowadzenia wzoru formularza dotyczącego zgody rodziców/opiekunów prawnych na zawarcie przez niepełnoletnie dziecko umowy z UKSW dotyczącej warunków pobierania opłat za świadczone usługi edukacyjne oraz wydawanie dokumentów związanych z tokiem studiów
poprzednie akty w tej sprawie:
Zarządzenie Nr 82/2022 Rektora UKSW z dn.26.07.2022
Zarządzenie nr 36/2019 Rektora UKSW z dn. 09.09.2019
oświadczenia studentów o woli zmiany sposobu wyliczania opłat za usługi edukacyjne zgodnie z zapisami Zarz. 32/2023, po zmianach Zarz. 45/2023 – do pobrania tutaj)
PODYPL. I INNE FORMY
- Zarządzenie nr 41/2019 Rektora UKSW z dn. 27.09.2019 ws.
wzoru umowy o warunkach odpłatności za studia podyplomowe w Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Zarządzenie Nr 42/2019 Rektora UKSW z dn. 27.09.2019 ws.
wzoru umowy o warunkach odpłatności za inne formy kształcenia w Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
DAWNE DOKTORANCKIE
- Uchwała Nr 102/2016 Senatu UKSW z dn. 23.06.2016 ws.
wzoru umowy o warunkach odpłatności za studia stacjonarne trzeciego stopnia dla cudzoziemców studiujących na zasadach odpłatności w UKSW - Uchwała Nr 71/2017 Senatu UKSW z dn. 29.06.2017 ws.
wzoru umowy o warunkach odpłatności za studia stacjonarne trzeciego stopnia (dla Polaków)
- Uchwała 74/2014 Senatu UKSW z dn. 29.05.2014 ws.
wzoru umowy o warunkach odpłatności za studia niestacjonarne trzeciego stopnia
- Zarządzenie Nr 27/2020 Rektora UKSW z dn. 27.03.2020 ws.
zasad ustalania i pobierania opłat za przeprowadzanie w UKSW postępowań w sprawie nadania stopnia doktora oraz stopnia doktora habilitowanego, zm. Zarządzeniem 19/2023 (zm. załączniki)
– zal_1 – umowa – nadanie dr hab.
– zal_do_umowy_dr_hab – kalkulacja
– zal_2 – umowa – nadanie dr
– zal_do_umowy_dr – kalkulacja - Informacja Nr 2/2024 Kwestora Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie z dnia 12 marca 2024 r. w sprawie obowiązujących stawek wynagrodzeń w przewodach doktorskich i postępowaniach habilitacyjnych – link
edytowalne wersje dostępne po zalogowaniu na forum UKSW pod linkiem
- Postępowanie profesorskie – link na gov.pl
IV. Zwalnianie z części lub całości opłat
- Uchwała Nr 282/2020 Senatu UKSW z dn. 24.09.2020 ws. warunków i trybu zwalniania z opłat wymienionych w art.79 ust 1 i 2 Ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, zm. US 20/2021, zm. US 99/2021.
V. uwagi, faktury, wnioski
UWAGA!
- Za dzień wniesienia opłaty uznaje się datę wpływu na indywidualny rachunek bankowy.
- Nieterminowe uiszczenie opłat powoduje naliczenie odsetek ustawowych za każdy dzień zwłoki.
- Wpłata dokonana po terminie wymagalności zostanie w pierwszej kolejności zaliczona na poczet należności głównych a następnie rzecz odsetek powstałych z tytułu nieterminowych wpłat.
- Wpłata dokonana przez studenta, doktoranta, uczestnika studiów podyplomowych i kursów na inne konto niż numer jego indywidualnego rachunku bankowego IPM zwalnia Uczelnię z odpowiedzialności za wynikające z tego tytułu następstwa związane z błędnym zakwalifikowaniem wpłaty.
- Dowody wniesienia opłat edukacyjnych, w celach dokumentacyjnych, powinny zawierać w tytule przelewu następujące dane: imię i nazwisko studenta, doktoranta, uczestnika studiów podyplomowych lub kursów, jego adres, numer albumu, kierunek studiów, rok studiów, semestr, tytuł wpłaty oraz numer raty.
FAKTURY VAT za opłaty edukacyjne
Zasady wystawiania faktur za usługi edukacyjne
Mając na uwadze przepisy ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jednolity Dz.U. z 2024 r.poz.361 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 października 2021 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz.U. z 2021 r. poz.1979), stosuje się następujące zasady wystawiania faktur za usługi edukacyjne:
Faktury VAT za usługi edukacyjne są wystawiane tylko i wyłącznie na nabywcę usługi edukacyjnej, tj. uczestnika studiów, studiów podyplomowych lub kursu, po dokonaniu wpłaty i złożeniu stosownego wniosku. Wniosek należy przesłać na adres faktura.student@uksw.edu.pl nie później niż w terminie 3 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym dokonano opłaty za studia.
Po upływie tego terminu nie będzie możliwe wystawienie faktury VAT. Uczelnia może wystawić zaświadczenie o wysokości dokonanej wpłaty.
Wystawione faktury VAT będą przesyłane wyłącznie elektronicznie.
Wniosek o wystawienie faktury VAT należy ponawiać każdorazowo po dokonanej wpłacie.
W przypadku wpłaty za usługi edukacyjne dokonanej przez płatnika niebędącego nabywcą usługi edukacyjnej,faktura VAT zostanie wystawiona na nabywcę usługi edukacyjnej (studenta/doktoranta/słuchacza), natomiast płatnik zostanie wskazany na fakturze wg danych z przelewu (dane płatnika na fakturze nie mogą się różnić od danych z przelewu).
Nie można wskazać płatnika niebędącego nabywcą usługi edukacyjnej, jeśli wpłata na konto Uczelni nie została przelana z rachunku tego płatnika.
Działalność gospodarcza, którą prowadzi nabywca usługi edukacyjnej (student/doktorant/słuchacz), może być wskazana na fakturze jako płatnik, pod warunkiem, że wpłata za usługi edukacyjne jest przelana z rachunku bankowego tej działalności. Nabywcą faktury zawsze pozostaje nabywca usługi edukacyjnej (student/doktorant/słuchacz).
Jeśli wystąpi konieczność wystawienia dokumentu, na podstawie którego płatnik dokona przelewu, Uczelnia może wystawić proformę, na podstawie wniosku studenta/doktoranta/słuchacza, który wskaże dane płatnika. Po dokonaniu wpłaty zostanie wystawiona faktura VAT zgodnie z wyżej wskazanymi zasadami.