Przejdź do treści

20-24 października 2025 r.

Poniedziałek 20.10.2025 r.:

Uroczyste rozpoczęcie Tygodnia Jakości Kształcenia
przez Jego Magnificencję ks. prof. dr hab. Ryszarda Czekalskiego oraz Prorektor ds. studenckich i kształcenia dr hab. prof. ucz. Annę Fidelus


Szkolenia stacjonarne: 10:00 – 15:45 (bud. 23, sala 201)

Szkolenia online: 16:15-18:30 (MsTeams – kod: zh4407s)


10:00 – 12:00

Seminarium dyskusyjne — AI w nauce i dydaktyce: szansa czy zagrożenie?

– prof. ucz. dr hab. Anna Fidelus, prof. ucz. dr hab. Maciej Bała, dr Piotr Łuczuk, Wiktoria Zwolińska,

Więcej informacji

Seminarium otwierające poświęcone roli AI w nauce i dydaktyce, jej granicom etycznym oraz wyzwaniom regulacyjnym. W rozmowie wezmą udział przedstawiciele różnych dyscyplin (etyka, pedagogika, informatyka, psychologia, medioznawstwo) oraz Samorząd Studentów, poruszając m.in. kwestie odpowiedzialności twórców i użytkowników, bezpieczeństwa danych, wpływu AI na relacje akademickie i dezinformację


12:15 – 13:15

Socjologia wychowania i inne koncepcje dydaktyczne a współczesne podejście do studenta – jak budować skuteczny kontakt akademicki?

— dr Marcin Choczyński

Więcej informacji

Warsztat o tym, jak wiedza z metodyki dydaktycznej może poprawić relacje nauczyciel–student.


13:30 – 14:30

Styl, retoryka i siła słowa: jak mówić i pisać, by być słuchanym i czytanym?

— prof. dr hab. Krzysztof Koehler

Więcej informacji

Warsztaty skierowane są do wszystkich, którzy chcą świadomie i skutecznie posługiwać się językiem w przestrzeni publicznej, edukacyjnej i medialnej. W czasie prelekcji zostaną poruszone kwestie dotyczące wygłaszania wypowiedzi ustnych i pisemnych w formie akademickiej, doskonalenia kultury języka w wystąpieniach ustnych i tekstach pisanych, ćwiczenia świadomego użycia środków językowych dla celów informacyjnych, perswazyjnych i artystycznych. Pojawią się tematy takie jak: słowo mówione vs. słowo pisane. Jak mówić, by brzmieć naturalnie, ale precyzyjnie? Figury retoryczne i ich zastosowanie. Kultura języka a wiarygodność wypowiedzi – język jako wizytówka intelektu i kompetencji. Czego unikać? Jak mówić, by nas słuchano? Konieczność pracy nad stylem własnych wypowiedzi.


14:45 – 15:45

Misje i Uniwersytet. Czy da się to połączyć? Czego nie nauczysz się z podręcznika.

— ks. prof. dr hab. Jarosław Różański

Więcej informacji

Misje to nie tylko odległe kontynenty i egotyczne klimaty, ale też intensywna szkoła życia. Na wykładzie zostaną poruszone takie zagadnienia jak: czego uczysz się, kiedy mieszkasz w afrykańskiej wiosce. Jak dogadać się z kimś, kto nie zna Twojego języka. Jak wygląda praca w międzykulturowym świecie i jak te doświadczenia przekładają się na lepsze uczenie się, komunikację i relacje na uczelni. Jak radzić sobie w świecie, w którym wszystko jest inne. Dlaczego warto rozwijać kompetencje międzykulturowe, nawet jeśli nie planujesz wyjazdu. Jak odnaleźć się w świecie, gdzie nasze zasady nie działają. Usłyszysz historie z życia misjonarza czy informacje o zaskakujących afrykańskich językach i innych sposobach myślenia, innym podejściu do języka przez pryzmat misji i spotkań z ludami, którzy myślą zupełnie inaczej niż Europejczycy. Poruszone zostanie zagadnienie udziału misji chrześcijańskich w tworzeniu współczesnego szkolnictwa afrykańskiego – po uniwersytety włącznie. Dowiesz się jak budować porozumienie mimo różnic w komunikacji.


16:15 – 17:15 (online)

Finansowanie badań naukowych w ramach działań Biura Badań Naukowych i Ewaluacji – porady praktyczne

— Jarosław Rokita

Więcej informacji

Podczas wystąpienia zostaną omówione źródła finansowania projektów badawczych: zasady aplikowania o środki na badania finansowane ze środków uczelni jak i źródeł zewnętrznych, zasady i tryb naboru wniosków wewnętrznych oraz zasady aplikowania o finansowanie zewnętrzne. Usłyszymy także o wymaganiach jakie są potrzebne w zakresie obsługi projektów badawczych, organizacji wyjazdów służbowych i zamawiania usług i zakup materiałów oraz aparatury.


17:30 – 18:30 (online)

Techniki krytyki retorycznej w pracy akademickiej

— prof. ucz. dr hab. Dorota Muszytowska

Więcej informacji

Chcesz być skuteczny w dowodzeniu i przekonywaniu? Rozpoznaj najpierw właściwie stan sprawy! Czyli jak w pracy akademickiej wykorzystać teorię Hermogenesa do krytyki i argumentacji?


Wtorek 21.10.2025 r.:
9:00 – 16:00 (bud. 21, sala 312c)Szkolenia doskonalące umiejętności dydaktyczne dla nowo zatrudnionych nauczycieli akademickich – wydarzenie towarzyszące
Więcej informacji

Szkolenie dla nowozatrudnionych nauczycieli akademickich.
Celem szkolenia jest praktyczne przygotowanie do prowadzenia zajęć, komunikacji ze studentami, bezpiecznego i etycznego wykorzystania technologii oraz planowania rozwoju naukowego.

Harmonogram:

9:00 — Rozpoczęcie spotkania przez prof. ucz. dr hab. Annę Fidelus Prorektor ds. studenckich i kształcenia

9:30–11:15 — Warsztat dydaktyczny
Prowadząca: dr Beata Lewińska – Nowoczesne metody nauczania, aktywizacja studentów, konstruowanie sylabusów, organizacja pracy dydaktycznej.

11:30–13:30 — Komunikacja ze studentami
Prowadząca: mgr Justyna Jastrzębska – Budowanie relacji, konstruktywna informacja zwrotna, praca ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi.

13:45–14:45 — Cyberbezpieczeństwo i AI w dydaktyce
Prowadzący: mgr Bogusław Gozdecki – Bezpieczeństwo cyfrowe, etyczne i praktyczne wykorzystanie AI, rozpoznawanie prac tworzonych z pomocą narzędzi SI.

15:00–16:00 — Rozwój kariery naukowej i granty
Prowadzący: mgr Jarosław Rokita – Planowanie ścieżki naukowej, oferta grantowa, możliwości rozwoju pracowników UKSW.



8:00 – 9:00 (hala sportowa)Salsa dla początkujących — dr Barbara Głasek – wydarzenie towarzyszące
Więcej informacji

Zapraszamy na energiczne zajęcia taneczne dla wszystkich, którzy chcą spróbować swoich sił w salsie! Nie są potrzebne wcześniejsze doświadczenia – wystarczy dobry humor i chęć do ruchu. Doskonała okazja, by aktywnie spędzić czas i poczuć rytm latynoskiej muzyki. Prosimy o zabranie stroju i obuwia sportowego.


Szkolenia stacjonarne: 10:00 – 16:00 (bud. 23, sala 201)

Szkolenia online: 16:15-18:30 (MsTeams – kod: zh4407s)


10:00 – 11:00

Czy Wydział może być marką?

— Łukasz Witkiewicz

Więcej informacji

Czy Uniwersytet można traktować jak markę — podobnie jak samochód czy proszek do prania? A może wydziały i kierunki studiów da się promować tak, jak wakacyjne destynacje? Kilka słów o komunikacji marketingowej kategorii nieoczywistych – jak reklama może działać w świecie, który na pierwszy rzut oka wydaje się nie na sprzedaż?


11:15 – 12:15

Jak prawidłowo wypełniać sylabus?

— Małgorzata Chajęcka

Więcej informacji

Przynieś swój sylabus, a dowiesz się jak go poprawić.Na warsztacie otrzymasz odpowiedzi na pytania: Które pola mam wypełnić? Co to są efekty uczenia się? Czym jest nakład pracy studenta? Jakie metody weryfikacji dobrać? (Osoby zainteresowane warsztatem proszone są o wybranie jednego swojego przedmiotu, przygotowanie krótkiego opisu: czego studenci będą się uczyć, w jaki sposób będzie on realizowany oraz jakie efekty kierunkowe zostały mu przypisane w programie studiów).


12:30 – 13:30

Jak tworzyć narzędzia do oceny wiedzy studentów?

— dr Marek Robak

Więcej informacji

Podczas wystąpienia dowiemy się jak projektować skuteczne testy edukacyjne. Poruszony zostanie temat multimediów edukacyjnych wielokrotnego użytku, rozwój cyfrowych zasobów edukacyjnych. Będzie mowa o nowoczesnych technologiach w edukacji, integracji multimediów i ich testowanie w procesie nauczania.


13:45 – 14:45

Twoje dzieło – Twoje prawo! Jak zabezpieczyć własność intelektualną i jak chronić swoją twórczość?

— dr hab. Michał Poniatowski

Więcej informacji

Tworzysz, publikujesz, nagrywasz, rysujesz, piszesz, działasz na InstaStory lub YouTube, prowadzisz bloga? W przystępny i praktyczny sposób dowiesz się czym właściwie są prawa autorskie i co Ci się należy jako twórcy. Twoje dzieło ma wartość. Jak zabezpieczyć swoją pracę w Internecie i poza nim. Kiedy Twoja twórczość jest chroniona „z automatu”, a kiedy trzeba ją zgłosić lub oznaczyć. Co robić, gdy ktoś bezprawnie wykorzysta Twój tekst, film, grafikę czy zdjęcie. Jak legalnie korzystać z cudzej twórczości. Przykłady z życia i Internetu, wiedza, która przyda się każdemu, kto tworzy.


15:00 – 16:00

Mapowanie relacji: od neurobiologii mózgu do praktyki sieci społecznych

— mgr Łukasz Subramanian

Więcej informacji

Warsztat rozpoczyna się od teorii przestrzennego mapowania w mózgu – od odkrycia Johna O’Keefe’a dotyczącego komórek miejsca po prace May-Britt i Edvarda Moserów nad komórkami siatkowymi – pokazując, jak hipokamp tworzy mapy środowiska i pojęć. Następnie uczestnicy przejdą do koncepcji map społecznych, w których podobne mechanizmy służą do kodowania relacji i zależności między ludźmi. Zwieńczeniem będzie część praktyczna: narzędzia i ćwiczenia pozwalające samodzielnie mapować sieci społeczne i rozumieć własne miejsce w strukturze relacji.


16:15 – 17:15 (online)

Zettelkasten 2.0: jak rozmawiać ze swoimi notatkami w Notion AI

— dr Joanna Skurzak

Więcej informacji

Zmień notatki w osobistego asystenta badań. Na warsztacie połączysz Zettelkasten z Notion AI, żeby rozmawiać ze swoją bazą, w minutę wyciągać tezy z tekstów i układać z nich sensowne, atomowe notki. Wyjdziesz z gotowym szkieletem bazy + paczką sprawdzonych promptów do codziennej pracy naukowej.


17:30 – 18:30 (online)

Techniki krytyki retorycznej Studia bez barier – odkryj, co może dać Ci Centrum Dostępności!

— Michał Stańczuk, Magdalena Mazur

Więcej informacji

Chcesz wiedzieć, jakie wsparcie możesz otrzymać na UKSW, by Twoje studia były łatwiejsze, bardziej komfortowe i dostosowane do Twoich potrzeb? To szkolenie jest właśnie dla Ciebie! Podczas spotkania dowiesz się: jakie formy pomocy i ułatwienia oferuje Centrum Dostępności, jak zgłosić swoje potrzeby i w prosty sposób skorzystać z dostępnych usług, jak CD wspiera studentów w zakresie zdrowia psychicznego, dostępności cyfrowej i komunikacyjnej, w jakie projekty, programy i inicjatywy możesz się włączyć, by rozwijać swoje możliwości, jak wygląda współpraca CD z kadrą akademicką i administracją, dzięki której na uczelni tworzone jest przyjazne i włączające środowisko nauki. To nie tylko okazja, by poznać działalność biura, ale też szansa na znalezienie rozwiązań, które realnie ułatwią Twoją codzienność na studiach.


Środa – 22.10.2025 r.:
8:00 – 9:00 (hala sportowa)Zdrowy kręgosłup – dr Barbara Głasek – wydarzenie towarzyszące
Więcej informacji

Podczas tego spotkania poznamy najistotniejsze kwestie dotyczące budowy kręgosłupa, w jaki sposób należy o niego dbać, aby służył nam jak najdłużej w dobrej formie i bez bólu, w jaki sposób pomóc sobie samemu, gdy boli. Zajęcia praktyczne. Prosimy o zabranie stroju i obuwia sportowego.

10:00 – 15:00 (hol przed salą 201, bud. 23)Wystawa Kół Naukowych – wydarzenie towarzyszące
Więcej informacji

W środę 22.10.2025 r. w bud. 23 tuż przed salą 201 odbędzie się wystawa kół naukowych UKSW. Koniecznie przyjdźcie i poznajcie przedstawicieli naszych kół naukowych i zapoznajcie się z ich działalnością! Będziecie mieli także okazję zapisać się do zespołów i porozmawiać z ich członkami o realnych możliwościach rozwoju czy organizowanych wydarzeniach i konferencjach.


Szkolenia stacjonarne: 10:00 – 16:00 (bud. 23, sala 201)

Szkolenia online: 16:15-18:30 (MsTeams – kod: zh4407s)


10:00 – 11:00

Nie tylko wiedza – o znaczeniu efektów uczenia w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych w kształceniu uniwersyteckim.

— prof. ucz. dr hab. Andrzej Rudowski

Więcej informacji

Celem jest podzielenie się doświadczeniem w programowaniu studiów w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych w kontekście współczesnych oczekiwań formułowanych wobec Uniwersytetu przez otoczenie zewnętrzne.


11:15 – 12:15

Neuroprzekaźniki i higiena cyfrowa – jak przeżyć z ekranami?

— prof. ucz. dr hab. Monika Przybysz

Więcej informacji

Celem wykładu jest podniesienie wiedzy w zakresie: świadomości na temat roli neuroprzekaźników w higienie cyfrowej i wpływu na zdrowie psychiczne i fizyczne, kanonu zdrowych nawyków związanych z korzystaniem z urządzeń cyfrowych, internetu i sztucznej inteligencji, sposobów radzenia sobie z nadmiernym ekranowym przeciążeniem oraz kompetencji w korzystaniu z technologii.


12:30 – 13:30

Komunikacja w mediach cyfrowych – skuteczny przekaz i budowanie wiarygodności podczas wystąpień publicznych.

— dr Piotr Łuczuk

Więcej informacji

W dobie cyfryzacji skuteczna komunikacja to nie tylko sztuka słowa, ale także umiejętność bezpiecznego i świadomego korzystania z narzędzi cyfrowych. Podczas wykładu uczestnicy dowiedzą się, jak budować wiarygodność swojego przekazu w mediach społecznościowych i podczas wystąpień publicznych, jak unikać typowych błędów komunikacyjnych oraz w jaki sposób chronić siebie i swoją organizację przed zagrożeniami w cyberprzestrzeni. Wystąpienie łączy praktyczne wskazówki z zakresu komunikacji, storytellingu i autoprezentacji z aktualnymi wyzwaniami cyberbezpieczeństwa.


13:45 – 14:45

Innowacje technologiczne w pracy nauczyciela.

— Koło Naukowe Studentów Pedagogiki Wczesnej Edukacji (opiekunowie: mgr Katarzyna Błażejewska, dr Ewelina Rzońca)

Więcej informacji

Warsztat pokazuje, jak w prosty i angażujący sposób wprowadzać nowoczesne technologie do codziennych zajęć. Uczestnicy poznają praktyczne zastosowania robota edukacyjnego, zestawów LEGO do nauki programowania oraz podłogi interaktywnej, które rozwijają kreatywność, myślenie logiczne i współpracę w grupie.


15:00 – 16:00

Jak wyjechać na studia/praktyki zagraniczne w ramach programu Erasmus+?

— Aleksandra Zając

Więcej informacji

Wyjazd na Erasmusa to świetna okazja, żeby zdobyć nowe doświadczenia, poznać ludzi z całej Europy i rozwinąć swoje umiejętności – nie tylko zawodowe, ale też językowe i kulturowe. W trakcie spotkania porozmawiamy o tym, jak dobrze przygotować się do wyjazdu i jak najlepiej wykorzystać czas spędzony za granicą. Podpowiemy m.in.: o czym pamiętać przed wyjazdem (dokumenty, ubezpieczenie, mieszkanie, język), jak odnaleźć się w nowej kulturze, budować kontakty i reprezentować swoją instytucję, jak dbać o siebie – od bezpieczeństwa po zdrowie psychiczne, jak radzić sobie z budżetem i podróżować bardziej ekologicznie. Będą też praktyczne przykłady, historie z wyjazdów i wskazówki, które ułatwią start w nowym miejscu.



16:15 – 17:15 (online)

Aktywny student – o wybranych tajnikach tutoringu w dydaktyce uniwersyteckiej. Metody włączające w nauczaniu zdalnym i stacjonarnym.

— dr Olga Kotowska-Wójcik

Więcej informacji

W czasie wystąpienia zaprezentowane zostaną wybrane aspekty praktyczne tutoringu w szkolnictwie wyższym oraz inspirujące źródła poszukiwania metod włączających przydatnych w dydaktyce stacjonarnej oraz zdalnej – do pracy indywidualnej i grupowej.


17:30 – 18:30 (online)

Jak dobrze rozplanować swój Indywidualny Plan Badawczy?

— Łukasz Sitkowski

Więcej informacji

Szkolenie ma na celu przedstawienie zasad prawidłowego planowania i realizacji Indywidualnego Planu Badawczego tak, aby stanowił on skuteczne narzędzie w procesie kształcenia doktoranta. Uczestnicy poznają metody wyznaczania celów, harmonogramów oraz priorytetów badawczych wspierających systematyczną i efektywną pracę naukową.


Czwartek – 23.10.2025 r.:
10:00 – 15:00 (hol przed salą 201, bud. 23)Wystawa Biur administracyjnych zapewniających wsparcie studentom, doktorantom oraz nauczycielom akademickim – wydarzenie towarzyszące
Więcej informacji

Podczas wydarzenia swoje działania zaprezentują jednostki wspierające studentów, doktorantów i kadrę akademicką m.in.: Centrum Dostępności, Centrum Wsparcia Dydaktyki, Centrum Wsparcia Studenta oraz Dział Współpracy Międzynarodowej. Uczestnicy będą mogli poznać zakres oferowanej pomocy, aktualne inicjatywy oraz dostępne programy i szkolenia, a także uzyskać praktyczne informacje o możliwościach rozwoju i wsparcia na uczelni.


Szkolenia stacjonarne: 10:00 – 16:00 (bud. 23, sala 201)

Szkolenia online: 16:15-18:30 (MsTeams – kod: zh4407s)


10:00 – 11:00

Mapy myśli jako alternatywna forma notatek na studiach

— dr Ewelina Rzońca

Więcej informacji

Warsztat pokazuje, jak wykorzystać mapy myśli – metodę opracowaną przez Tony’ego Buzana – jako skuteczne narzędzie wspierające zapamiętywanie i porządkowanie wiedzy. Uczestnicy poznają podstawowe zasady tworzenia map myśli według Buzana oraz ich zastosowanie w procesie uczenia się. Podczas warsztatu uczestnicy odkryją, że notatki mogą być bardziej przejrzyste, kreatywne i angażujące niż tradycyjny zapis linearny.


11:15 – 12:15

Odbuduj siebie i rozwijaj się w przestrzeni wyzwań: studia i praca jako czynniki kształtujące schematy i samoocenę

— ks. dr Adam Grabowski

Więcej informacji

Wykład będzie poruszał zagadnienia wpływu dzieciństwa i schematów na samoocenę, na studia i pracę oraz będzie mówił o technikach odbudowy pozytywnego obrazu siebie. Jak przeszłość wpływa na naszą rzeczywistość i przyszłość. Dlaczego czasem sami sobie przeszkadzamy i nie ufamy. Dlaczego blokady z dzieciństwa nie pozwalają czerpać z potencjału studiów. Będzie mowa o znaczeniu relacji z opiekunami we wczesnym dzieciństwie, destruktywnych schematach poznawczo-emocjonalnych, neuropsychologicznych aspektach pamięci emocjonalnej. Także o wewnętrznym krytyku, źródłach i mechanizmach działania, zależnościach między schematami a funkcjonowaniem akademickim i zawodowym, unikaniu wyzwań i prokrastynacji. Usłyszymy o takich aspektach jak poczucie nieadekwatności i jego wpływ na wybory życiowe, praktyczne strategie na tworzenie zdrowych schematów, autodiagnoza własnych schematów, czy jak radzić sobie z porażką i stresem.


12:30 – 13:30

Osobowość studenta i nauczyciela akademickiego a efektywność dydaktyczna

— prof. ucz. dr hab. Włodzimierz Strus

Więcej informacji

Na wykładzie zostaną poruszone takie zagadnienia, jak: cechy osobowości a styl prowadzenia zajęć, kontakt ze studentami i skuteczność przekazu. Różnorodność osobowości studentów – rozpoznawanie i reagowanie na różnice indywidualne w stylach uczenia się, motywacji i komunikacji, a także dostosowywanie sposobu przekazywania wiedzy i prowadzenia dyskusji do zróżnicowanych osobowości studentów.


13:45 – 14:45

Moodle dla dydaktyka: podstawowe funkcje Dziennika Ocen

— mgr Monika Nowosielska, mgr Małgorzata Lang

Więcej informacji

Szkolenie z konkretnych zastosowań platformy Moodle dla osób, które z platformą chcą pracować.


15:00 – 16:00

Kreatywny student – kreatywny nauczyciel

— dr Kinga Krawiecka

Więcej informacji

Wystąpienie dotyczyć będzie kreatywności jako ważnego imperatywu współczesnego procesu kształcenia oraz kreatywności jako pożądanej kompetencji studenta – przyszłego nauczyciela. Istotą wystąpienia będzie ukazanie efektów studenckiej pracy twórczej w formie transdyscyplinarnych projektów edukacyjno-artystycznych i skutecznych narzędzi dydaktycznych. Wykład z elementami pokazu i wizualizacji.



16:15 – 17:15 (online)

Trauma to nie tylko złe rzeczy, które się wydarzyły, ale także dobre rzeczy, których nie otrzymaliśmy. Jak wpływa na nasze życie trauma w relacji z rodzicem.

— dr Anna Czyżkowska

Więcej informacji

Wykład zarysuje tematykę traumy powstałej w relacji z rodzicem niedojrzałym, zaburzonym czy też niedostępnym emocjonalnie. Trauma rozwojowa to zaniedbywanie podstawowych potrzeb dziecka przez opiekuna będącego osobą uzależnioną, narcystyczną, nieprzewidywalną czy też chorą psychicznie (także na depresję). Zastanowimy się jak wpływa na życie człowieka chroniczny stres, którego doświadczył on jako dziecko.


17:30 – 18:30 (online)

Od konfliktu do współpracy – asertywność i zasoby zespołu w dydaktyce i pracy projektowej

— mgr Katarzyna Kwiatkowska

Więcej informacji

Wykład będzie obejmował zagadnienia psychologii konfliktu, asertywności, a także rozpoznawania potrzeb i potencjałów członków grupy w procesie dydaktycznym oraz pracy projektowej – z uwzględnieniem podejścia inkluzywnego wobec studentów o różnym potencjale i możliwościach (w tym tych z niepełnosprawnościami).


Piątek – 24.10.2025 r.:
10:00-11:00 (Czytelnia Teologiczno-Kanoniczna, Dewajtis)Wystawa starodruków Biblioteki UKSW – wydarzenie towarzyszące
Więcej informacji

Zapraszamy na prezentację wybranych starodruków i kolekcji ze zbiorów Biblioteki UKSW. W zbiorach Biblioteki UKSW znajduje się wiele cennych pozycji. Księgozbiór ten mający charakter ogólnouniwersytecki i multidyscyplinarny zawiera jednakże pewne, mogące zostać łatwo wyodrębnione z uwagi na ich cechy szczególne, kolekcje. Zaprezentujemy Państwu wybrane zbiory, które posiadają dużą wartość zarówno naukową, jak również są cenne z punktu widzenia polskich i zagranicznych dóbr kultury. Biblioteka posiada księgozbiór liczący ok. 400 tys. woluminów, w tym pierwodruki dzieł pisarzy epoki Romantyzmu, około tysiąca starych druków (publikacji wydanych w latach 1501-1800) oraz dwa inkunabuły.


Szkolenia stacjonarne: 10:00 – 16:00 (bud. 23, sala 201)

Szkolenia online: 16:15-18:30 (MsTeams – kod: zh4407s)


10:00 – 11:00

Niech wszystkie drogi prowadzą do Rzymu: jak skutecznie i przyjemnie osiągać cele dydaktyczne

— dr Olga Broniś

Więcej informacji

Spotkanie poświęcone temu, jak przemienić zwykłe zajęcia w przestrzeń autentycznej współpracy między Studentami i co należy zrobić, żeby Studenci chętnie współpracowali z nami podczas zajęć dydaktycznych. Prowadząca podzieli się pomysłami na to, jak twórczo „rozłożyć” cele dydaktyczne i sprawić, by Studenci poczuli się nie tylko uczestnikami, ale także współautorami realizowanych zadań. To okazja, by porozmawiać o praktycznych sposobach angażowania i inspirowania – tak, aby nauka stawała się wspólnym doświadczeniem, a nie obowiązkiem.


11:15 – 12:15

Czym jest i dlaczego warto studiować prawo kanoniczne? Prawo kanoniczne jako atut w karierze prawniczej

— mgr Arkadiusz Mróz

Więcej informacji

Wydział Prawa Kanonicznego UKSW jest jednym z zaledwie kilku wydziałów w Polsce, prowadzących studia na kierunku prawo kanoniczne. Studia na tym kierunku kończy rocznie w całym kraju jedynie kilkadziesiąt osób. Jednocześnie stale wzrasta zapotrzebowanie na ekspertów i praktyków z tego zakresu. Sprawia to, że absolwenci prawa kanonicznego są poszukiwani i cenieni na rynku pracy. Coraz więcej studentów i absolwentów prawa podejmuje studia z zakresu prawa kanonicznego. Zdobyta w ten sposób kompleksowa wiedza pozwala na prowadzenie spraw z zakresu prawa państwowego i kościelnego, w tym m.in. procesów o stwierdzenie nieważności małżeństwa w sądach kościelnych.

Absolwenci WPK uzyskują tytuł zawodowy magistra prawa kanonicznego oraz licencjata w terminologii nauk kościelnych. Są oni przygotowani do podjęcia pracy w administracji i sądownictwie kościelnym oraz w urzędach i instytucjach wymagających wiedzy prawno-kanonicznej oraz wiedzy z zakresu prawa państwowego. Absolwenci WPK mogą podjąć pracę m.in. w sądach kościelnych, kancelariach prawnych, urzędach administracji publicznej, kuriach diecezjalnych oraz innych instytucjach kościelnych, uczelniach wyższych oraz organizacjach i instytucjach, w których wymagana jest wiedza z zakresu kanonistyki. Wielu studentów prawa z powodzeniem łączy studia prawnicze ze studiami na WPK UKSW, uzyskując tytuły magistra obojga praw. 


12:30 – 13:30

Głos jako narzędzie komunikacji – warsztaty z emisji głosu i dykcji.

— prof. ucz. dr hab. Katarzyna Flader-Rzeszowska

Więcej informacji

Podczas spotkania uczestnicy odkryją, jak ważną rolę odgrywa głos w wystąpieniach publicznych, pracy akademickiej i zawodowej. Warsztaty pokażą praktyczne techniki emisji głosu i dykcji, które pomogą mówić wyraźniej, pewniej i bardziej przekonująco.


13:45 – 14:45

Trudna mowa uczuć, czyli o wartości komunikacji empatycznej

— Dr Katarzyna Doboszyńska-Markiewicz

Więcej informacji

Wykład z elementami warsztatu, w czasie którego opanujemy podstawy języka żyrafy według metody Porozumienia bez Przemocy. Szczególnie dowartościowana zostanie rola uczuć niekochanych, takich jak złość, smutek i lęk. Porozmawiamy o tym, co nam komunikują o nas samych i jak je komunikować innym.


15:00 – 16:00

Wykładowca versus ankiety usos. Między ocenianiem i docenianiem. Studium autoetnograficzne.

— dr Michał Paluch

Więcej informacji

Refleksja toczy się w obszarze tematycznym, nazwanym przez Organizatorów: „Relacje nauczyciel – student – jak klimat współpracy i wzajemny szacunek przekładają się na lepsze efekty kształcenia.”

Uniwersytecki System Obsługi Studiów(USOS) uchodzi za powszechny, centralny punkt gromadzenia informacji z całej uczelni, na różne tematy. Za informacje przyjmuje się tu również dane ilościowe i jakościowe dotyczące relacji Nauczyciel – Student. Postaram się odpowiedzieć na pytania: Czy jakakolwiek mierzalność relacyjności dydaktycznej jest uprawniona? Czy wrażenia i przeżycia doświadczanie podczas zajęć akademickich kwalifikować można do kategorii informacji i danych?


16:15 – 17:15 (online)

Świadomy student na UKSW. Jak korzystać z praw studenta i unikać błędów proceduralnych?

— Karol Rogala

Więcej informacji

Warsztat poświęcony będzie praktycznemu korzystaniu z regulaminu studiów UKSW i ochronie praw studenta. Uczestnicy poznają najważniejsze procedury, terminy i narzędzia, które pozwolą uniknąć problemów w toku studiów. Zakres warsztatu obejmuje m.in.: prawa studenta, obowiązki i odpowiedzialność za siebie, procedury i środki ochrony praw. Będzie także mowa o najczęstszych błędach studentów, jak i dobrych praktykach. Warsztat będzie miał również charakter praktyczny – uczestnicy przeanalizują przykładowe sytuacje problemowe oraz dowiedzą się, jak reagować w przypadku naruszenia praw studenta.


17:30 – 18:30 (online)

Aktywny student. Świadome planowanie rozwoju kariery naukowej już na studiach.

— mgr Mariola Pirek

Więcej informacji

Spotkanie, podczas którego zostaną omówione możliwości wsparcia naukowego oraz finansowego dostępnego dla studenta i doktoranta.